مزوتراپی
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

مزوتراپی

تحویل مستقیم دارو به موضع درمان، بدون درگیر کردن اعضای غیر مرتبط، موضوعی بسیار پر اهمیت است چراکه عوارض جانبی داروها یکی از چالش های بزرگ حوزه درمان و محدود کننده است. به همین دلیل بسیاری از تحقیقات داروسازی بدنبال ایجاد تغییراتی در ساختمان شیمیایی داروها به منظور اختصاصی کردن اثرات و به حداقل رساندن عوارض جانبی آنها در نقاط دیگر بدن هستند.

مزوتراپی تکنیکی است که چنین هدفی را، نه از طریق تغییر ساختمان شیمیایی داروها بلکه از طریق تغییر روش تحویل دارو به موضع درمان دنبال می کند.

بطور کلی مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات موضعی را، بدون درگیر کردن کل بدن، بصورت موضعی درمان می کند بدین ترتیب که داروها، به جای مصرف خوراکی یا تزریقی (عضلانی یا وریدی)، در حجم های بسیار کم ولی تعداد زیاد، در لایه های مختلف پوست موضع درمان تزریق می شوند. به همین دلیل گاهی به مزوتراپی اینترادرماتراپی نیز می گویند.

تکنیک مزوتراپی از تزریقات مکرر مقادیر جزئی دارو در لایه های مختلف پوست برای دسترسی به نتایج درمانی مورد نظر بهره می برد. این تکنیک سابقه 50 ساله در پزشکی دارد ولی در دهه اخیر گسترش روز افزونی به ویژه در درمان های پوست و زیبایی داشته است. برای درکی شفاف تر از این تکنیک به دو مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید برای تقویت فولیکول های موی سر بیمار، یک آمپول یا قرص 300 میلی گرمی از یک دارو را بصورت خوراکی یا تزریقی برای یک بیمار تجویز می کنید، این دارو وارد سیستم گردش خون می شود و از همه بافت ها و اعضاء بدن نظیر کلیه و کبد نیز عبور می کند و به عنوان یک ماده شیمیایی بر روی همه بافت ها و اعضاء بدن تاثیر می گذارد و در نهایت بخش ناچیزی از آن به فولیکول های موی سر دسترسی پیدا کرده و تاثیر می گذارد و بطور حتم روی فولیکول های موی قسمت های دیگر که قصد تقویت آنها را ندارید نیز تاثیر می گذارد.

تکنیک مزوتراپی پیشنهاد می کند که همان آمپول را با میزان بسیار کمتر مثلا 10 میلی گرم (یک سی ام دوز قبلی) بطور مستقیم در کنار فولیکول های موی مورد نظر تزریق کنید. بدین ترتیب که آمپول ده میلی گرمی را به طور مثال در صد قسمت یک دهم میلی گرمی، در صد نقطه از پوست سر، در عمق سی میلیمتری (کنار فولیکولهای مو) تزریق کنید تا هم مقدار بیشتری از دارو به فولیکول های مورد نظر شما تحویل شود و هم دارو از بافت ها و اعضای دیگر بدن عبور نکند.

نقش کوکتل های مزوتراپی در رویش مو

  • ·         افزایش میکروسیرکولاسیون موضعی در منطقه تزریق توسط مواد وازودیلاتور موجود در کوکتل.
  • ·         تامین مواد غذایی، املاح و ویتامین های مورد نیاز برای رویش موها.
  • ·         اصلاح سبوره و تنظیم ترشح سبوم توسط تزریق داروهای تنظیم کننده سبوم.
  • ·         تحریک بهبود و بازسازی بافت های اطراف با اثر میکرونیدلینگ ایجاد شده توسط تزریقات مکرر.

مزوتراپی و پیوند مو

از مزوتراپی می توان در جهت ارتقاء کیفی نتایج جراحی پیوند مو نیز استفاده کرد برخی متخصصین معتقدند که انجام مزوتراپی قبل از پیوند مو موجب تقویت فولیکول های مو افزایش میکروسیرکولاسیون و پذیرش بهتر پیوند می شود و انجام مزوتراپی بعد از پیوند مو با بهبود سریع تر ادم و هماتوم ترمیم زخم ها و نیز تقویت گرافت های کاشت شده همراه خواهد بود.

انتظارات درمانی

  • ·         به طور معمول بعد از گذشت 3 ماه از شروع درمان، رویش مجدد موها آغاز می شود. که هرچه بیمار جوان تر باشد پاسخ به درمان بهتر خواهد بود.
  • ·         لازم است نتایج درمان در فواصل مشخص ارزیابی و در صورت لزوم نسبت به تغییر برنامه یا فرمولاسیون کوکتل، در جلسات بعدی اقدام شود.

 





:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: