نوشته شده توسط : navidalmasiiii

به طور کلی عوارض جراحی زیبایی بینی را می توانیم به دو گروه تقسیم نمائیم:

1- آسیب دیدن عملکرد بینی یا انسداد تنفسی

2- تغییرات نامطلوب ظاهر بینی

چنانچه بعد از عمل حفرۀ داخل بینی تنگ شود و تنفس از بینی برای بیمار سخت شود انتظار می رود که بیمار از علائمی مثل تنفس دهانی،خشک شدن گلو به هنگام خواب، تنفس صدادار و کاهش حس بویایی رنج ببرد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

بیحسی در کاشت مو:

بسیاری از مردم فکر می کنند که بی حسی همان بی هوشی است. درحالیکه در بیهوشی سیستم اعصاب مرکزی از کار می افتد و بیمار دچار وضعیت خواب (هوشیار نبودن) می شود. اما درکاشت مو از بی حسی موضعی استفاده می کنیم که بطور موضعی و منطقه ای موقتا عصب ها را از کار می اندازد. مزیت بیحسی موضعی آن است که به کمک آن می توان عمل را در مطب انجام داد و از خطرات اتاق عمل بیمارستان و بیهوشی عمومی دوری جست. ضمناً بیمار در سرتاسر عمل بیدار است و در تصمیم گیری ها مشارکتی فعال دارد بدون آنکه دردی احساس کند.

حین عمل

اولین برش برای برداشت نوار پوستی از ناحیه دهنده است. این برش با چاقوی جراحی یک تیغه یا دو تیغه و با تکنیک تومسنت tumescent انجام می شود. تکنیک تومسنت بدین معنی است که حجم نسبتا زیادی از سرم نمکی در ناحیه پشت سر تزریق می شود تا فولیکول های مو بالا بیایند و از لایه های زیرین پوست سر فاصله بگیرند. بدین ترتیب می توان بدون آسیب رساندن به عروق و اعصاب زیرین براحتی پوست سر را برش داد. ضمناً حین جدا کردن نوار پوستی از بافت های زیرین صدمه چندانی به ریشه موها وارد نمی شود. چون محلول تومسنت علاوه بر سرم نمکی حاوی بی حس کننده موضعی و اپی نفرین رقیق شده است تزریق آن به کاهش خونریزی نیز کمک می کند و باعث می شود تا هیچ دردی حین برش لایه های پوست سر احساس نشود. سپس جراح شروع به بستن زخم ناحیه دهنده با بخیه می کند .

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

بوتاكس در بسیاری از بیماران به عنوان درمان كمكی و همچنین طولانی كردن نتایج سایر اعمال زیبایی به كار می رود.

 

عضو انجمن متخصصین پوست ایران، به متقاضیان بوتاکس توصیه کرد جهت دچار نشدن به عوارض تزریق بوتاکس به متخصصین پوست مراجعه كرده و از رفتن به مراكز غیر مجاز و افراد غیر متخصص خودداری کنند.

 

دکتر ایمانی متخصص پوست، مو و زیبایی، افزود: تزریق بوتاكس به طور معمول برای بهبود زیبایی صورت با صاف كردن خطوط ناشی از اخم و فعالیت عضلات، در قسمت بالای صورت بکار می رود و به عنوان شایعترین عمل زیبایی در آمریكا شناخته می شود. در كشور ما نیز برای بهبود زیبایی در سطح وسیعی بکار می رود. وی ادامه داد: علت هزینه بالاتر تزریق بوتاكس و یا ژل توسط متخصص پوست، استفاده از مواد استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت است كه طبیعتا به علت گرانی ماده اولیه است.

 

ایمانی با عنوان این مطلب که در حال حاضر دو نوع بوتاكس در ایران دارای مجوز وزارت بهداشت است، افزود: ذكر این نكته حائز اهمیت است كه عده ای با ذكر عناوینی غیر علمی از جمله "دارای مدرك زیبایی از اروپا و كانادا، عضو انجمن لیزر ایران و یا مدرك زیبایی با كد بین المللی، و یا مدارك و گواهی دال بر گذراندن دوره های یك روزه یا دو روزه در انجمن های مختلف، سعی در جذب بیماران به مراكز درمانی و دخالت در امور پوست و زیبایی می نمایند. وی تاکید کرد: تمامی این مدارك فاقد اعتبار علمی بوده و داشتن آن مجوزی برای دخالت در انجام كار تخصصی پوست و زیبایی نیست و برای جلوگیری از ایجاد عوارض لازم است كه مردم به ذكر عنوان "متخصص پوست و زیبایی"، دقت نمایند.

 

بوتاكس چیست

دانشمندان اولین بار در سال 1987 موقع استفاده از سم بوتولینوم در درمان بلفارواسپاسم (انقباض خود به خودی پلک) متوجه شدند كه خطوط اخم بیمار صاف شده است و با ادامه تحقیقات اولین گزارش در درمان اخم با بوتاكس در سال1992منتشر شد. بوتاكس در واقع سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم است كه با مهار آزادسازی استیل كولین در محل اتصال عصب و عضله باعث شل و ضعیف شدن عضلاتی می شود كه انقباض آنها موقع خندیدن و اخم كردن و...، با گذشت زمان باعث ایجاد چروكهای فعال یا دینامیك می شود.

 

با استفاده از اثر بوتاكس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین رفته و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروك ناشی از انقباض عضلات صاف می گردد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروك های غیرفعال یا استاتیك كه ناشی از تغییر در محتوای كلاژن لایه زیرین پوست است و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می آید، تحت تاثیر بوتاكس قرار نمی گیرد. بوتاكس در واقع روشی آرام و كم دردسر و غیرجراحی برای رفع چین و چروك صورت و گردن است.

 

خطوط هیپركنتیك مثل خطوط اخم،‌ حاصل انقباض های مكرر عضلاتی است كه به صورت عمود بر چین ها قرار گرفته اند . ضعیف كردن و یا به حالت استراحت درآمدن عضلات توسط بوتاكس (سروتیپ A) می تواند خطوط را صاف كند. این خطوط شامل خطوط افقی پیشانی (ناشی از انقباض عضله فرونتالیس یا عضله پیشانی) خطوط افقی روی بینی (ناشی از انقباض عضله پروسروس) خطوط پنجه كلاغی اطراف چشم و خطوط اطراف دهان و خطوط خارجی پلك تحتانی است.

 

بیماران بین 30 تا 51 سال بیشترین پاسخ را به درمان با بوتاكس می دهند و امروز درمان با بوتاكس در این گروه سنی یكی از جنبه های مهم زیباسازی است. اثرات بوتاكس در عرض یك تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته كامل می شود و 3 تا 4 ماه باقی می ماند و ممكن است 6 ماه یا بیشتر هم باقی بماند. محل تزریق با کیسه یخ سرد می شود تا میزان ناراحتی ناشی از تزریق كاهش یابد و گاهی محل تزریق 15 تا 30 دقیقه قبل از تزریق با پماد موضعی بی حس می گردد. با تزریق بوتاكس علاوه بر كاهش خطوط اخم و پیشانی، دور چشم و دور لب و گردن می توان به ابرو شكل داد و به بالا بردن ابرو كمك كرد. در اثر افزایش سن افتادگی ابرو اتفاق می افتد كه باعث ایجاد یك ظاهر عصبانی و اخمو می شود كه با تزریق صحیح بوتاكس توسط پزشك مجرب می توان عضلات پایین كشنده ابرو را غیرفعال كرده كه باعث بالا رفتن ابرو می شود و تا 12 هفته بعد از درمان به حداكثر خود می رسد.

 

استفاده های دیگر بوتاكس

بوتاكس در بسیاری از بیماران به عنوان درمان كمكی و همچنین طولانی كردن نتایج سایر اعمال زیبایی به كار می رود. استفاده از بوتاكس قبل جراحی و فلج كردن عضلات خاص میتواند دستكاری بافت حین جراحی را كمتر كند و تصحیح جراحی بیشتری ایجاد كرده و مخفی كردن خط برش آسانترشود. همچنین میتواند كشش عضلات را روی زخم یا برش جراحی كمتر كند كه باعث روند بهبود بهتر زخم با اسكار كمتر میشود. با مطالعات متعدد دریافته اند كه تركیب لیزر جوانسازی با بوتاكس منجر به اثرات ماندگارتر و طولانی تری نسبت به یك روش به تنهایی می شود.

 

تركیب بوتاكس با تزریق چربی و یا تزریق ژل به طور شایع استفاده می شود كه با كمتر كردن انقباض عضلات از جابجایی ژل و یا چربی جلوگیری كرده و باعث بهبود زیبایی بیشتر و دوام طولانی تر ژل و یا چربی میگردد. توصیه می شود كه بوتاكس حداكثر یك هفته قبل تزریق ژل و یا چربی تزریق شود.

 

درمان با بوتاكس قبل از عمل جراحی بلفاروپلاستی یا همان ترمیم پلك با روش جراحی، باعث شل شدن عضلات حلقوی چشم شده و برآورد درستی ازمقدار پوستی كه باید برداشته شود به دست میدهد و همچنین باعث انتخاب بهتر محل برش می شود كه توسط حاشیه چشم پوشیده شود.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاكس

برای جلوگیری از پخش شدن بوتاكس به عضلات غیرهدف باید بیمار حدود 2 تا 4 ساعت به صورت نشسته یا ایستاده باشد و از مالیدن و دستكاری محل محل تزریق تا 24 خودداری كند. از بیمار خواسته می شود كه 2 تا 3 ساعت بعد از تزریق عضلات هدف را منقبض و منبسط كند.

 

عوارض بوتاكس

هیچ عارضه جانبی طولانی مدت با تزریق بوتاكس گزارش نشده است. استفاده آسان،‌ تهاجم اندك و تحمل خوب بیمار و خطرات بسیار كم آن از مزایای درمان با بوتاكس است و آن را تبدیل به یك جزء اجتناب ناپذیر از درمان های زیبایی كرده است كه به تنهایی یا در تركیب با جراحی و تزریق ژل و چربی و جوانسازی با لیزر به كار می رود. درمان و تزریق درست آمپول بوتاكس یك علم و هنر است كه با استفاده از تكنیك دقیق تزریق به عضلات هدف، ایجاد عوارض را به حداقل می رساند. اگر تكنیك تزریق صحیح نباشد عضلات غیرهدف یا بافت های غددی اطراف تحت تاثیر قرار گرفته و باعث عوارض مانند افتادگی پلك، شل شدن پلك پایین، اشك ریزش، دو بینی، افتادگی پلك، شل شدن پلك پایین، اشك ریزش، دوبینی،‌ افتادگی ابروها و كاهش قدرت بستن چشم ها می شود. بهبود افتادگی پلك ها و ابروها گاهی تا 3 ماه طول می كشد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii


:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

بوتاکس چیست؟ بوتاکس چه عوارضی دارد؟

در آمارسال 2007 در آمریكا تعداد تزریق بوتاكس 2 برابر تمامی اعمال جراحی پلاستیك شامل: رینوپلاستی، پروتز سینه، كوچك كردن سینه، ابدو مینو پلاستی و لیپوساكشن بوده است. در عین حال اظهار نظرهای ضد و نقیضی در مورد بوتاكس و عوارض آن (فواید بوتاکس و مضرات بوتاکس) به طور مرتب مطرح میشود. مقاله زیر میكوشد به بسیاری از این سوالات پاسخ دهد، بدانیم كه بوتاكس مانند هرداروی دیگری بی ضرر نیست، اما با توجه به تنوع استفاده از آن جزو كم عارضه ترین داروهای موجود است و مطمئنا انتخاب دارو و تكنیك مناسب، از بسیاری از عوارض جلوگیری میكند.

 

بوتاكس چیست؟

بوتاكس شكل تغییر یافته سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم است. این باكتری به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی میشود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است كه فواید دارویی متعدد و روزافزونی دارد. بوتاكس در واقع اسم تجاری این دارو است كه توسط شركت آلرگان آمریكا ساخته میشود . در سایر كشورها این دارو به اسامی دیگری تولید می شود كه معتبرترین آنها كه در ایران موجود است،دیسپورت نام دارد كه ساخته شركت ایپسن انگلیس و مورد تایید FDA است.

 

كاربرد بوتاكس در پوست و زیبایی چیست؟

به طور كلی كاربردهای بوتاكس را میتوان به 2دسته زیبایی و درمانی تقسیم كرد.

 

کاربردهای درمانی در بوتاکس

رفع چین و چرو كهای حركتی ،متوقف كردن پیشرفت چروك های ثابت مثلا در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چینهای دورلب و چین های چانه و گردن .

بالا بردن ابروها

بالا بردن گوشه لب ها

كاهش نمایش لثه هنگام خندیدن

بالا بردن نوك بینی

 

طول مدت اثر بوتاكس چقدر است؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین چند هفته تا ده ماه متغیر است كه متوسط آن 3 ماه است. البته باید تذكر داد كه از زمان تزریق بوتاكس، تجزیه دارو شروع می شود وبنابراین به تدریج اثر آن كاهش پیدا میكند.به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاكس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثردارو است نه كاهش اثر دارو؛ یعنی در انتهای یك ماه اثر دارواز زمان شروع آن كمتر بوده و پس از 2 ماه كمتراز اثر یك ماه پس از تزریق است.

 

بوتاكس هر چند وقت یكبار باید تكرار شود؟

بسته به طول مدت اثر آن دارد؛ به این ترتیب كه اگر در كسی اثر آن كوتاه تر باقی ماند، قاعدتا تزریقات در فواصل كوتا هتر و در مواردی كه اثر دارو طولانیتر می ماند، فاصله تزریق ها طولانی تر می ماند باید توجه داشت كه چون عضله فلج شده به تدریج لاغر ترمی شود بنابراین پس از مدتی به خصوص در عضلات ظریف پیشانی تاثیر دارو طولانی است.

 

تزریق بوتاكس در چه مواردی ممنوع است؟

اگر بیماری سابقه حساسیت مشخص به بوتاكس یا سابقه ی بیماری های عصبی عضلانی مثل میاستنی داشته باشد ،همچنین در خانم های باردار، در دوران شیردهی، در حضور عفونت فعال در محل تزریق مثل وجود جوش چرکی مصرف بوتاكس تو صیه نمی شود.

 

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

به هیچ وجه و تنها دردی مختصر و گذرا حس می کنید.

 

آیا تزریق بوتاکس منجر به کبودی قابل توجه می شود؟

خیر. کبودی به دنبال تزریق بوتاکس ناشایع و معمولا بسیار خفیف است.

 

آیا در صورتی كه مصرف بوتاكس قطع شود، عضلات صورت دچار افتادگی بیش از پیش نمی شوند؟

به هیچ وجه . این اعتقاد از این جهت شایع است كه این فرد مدتی تحت تاثیر بوتاكس حركت عمده ای در محل تزریق ندارد و احساس سنگینی و كشیدگی میكند و با تمام شدن اثر دارو، این احساس را از دست میدهد و میتواند دوباره ناحیه مورد نظر را چین دهد.عكس هایی كه قبل از تزریق گرفته می شود به طور مشخص برای اثبات همین مسئله است.

 

تزریق بوتاكس را از چه سنی می توان شروع كرد؟

بسته به علت كاربرد بوتاكس دارد. سازمان دارویی آمریكا FDA كاربرد زیبایی بوتاكس را بین سنین 18 تا 65 سال مجاز شمرده است.بوتاكس در كودكان در درمان انقباضات عضلات نو احی مختلف از جمله کجی گردن به كار میرود که در این مورد تایید FDA راداراست.

 

آیا بوتاكس عوارض عمده ای به همراه دارد؟

باید توجه داشت كه بوتاکس حتما عوارض هیچ دارویی از جمله بوتوكس صفر نیست،اما این دارو مورد تایید سازمان دارویی آمریكا FDA می باشد. در عین حال تا كنون در كاربرد زیبایی بوتاكس در افراد بالغ عوارضی مثل انتشار سم به نواحی دور دست گزارش نشده است، به هر حال مطمئن ترین راه برای سلامت تزریق انجام آن نزد پزشك مجرب و مورد اطمینان است تا دارو و تكنیك استاندارد استفاده شود.

 

به طور معمول بوتاکس برای کدام نواحی به کار می رود؟

برای پاسخ به شکل مراجعه کنید.

 

تزریق بوتاکس چه مدت طول می کشد؟

با رعایت حوصله و احتیاط معمولا بیش از 2 دقیقه وقت نمی گیرد.

 

آیا بوتاکس هر نوع چین و چروکی را از بین می برد؟

مطمئنا خیر. اولا بوتاکس را به همه ی نواحی صورت نمی توان تزریق کرد، زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت می شود، ثانیا گاهی برای درمان چین ها علاوه بر بوتاکس باید از فیلرها (ژل ها) استفاده کرد.(مراجعه کنید به مقاله فیلرها یا به سایت WWW.RAMBODSAMIMI.COM )دو نمونه این قضیه را در شکل های 1 و 2 می بینید . در شکل 1 چین از نوع حرکتی است و با بوتاکس به تنهایی درمان شده است. اما در شکل 2 چین به شکل ثابت موقع آرامش و اخم کردن هم وجود دارد و بنابراین پس از کاهش آن بوسیله تزریق بوتاکس چون بیمار تمایل داشته است چین تا حداکثر ممکن درمان شود، از تزریق فیلر استفاده شده است.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

بسمه تعالی

مقدمه

بلفاروپلاستی یک روش جراحی ایمن و موثر است که برای احیا و تجدید جوانی و کاهش ظاهر پیر و فرتوت افراد به کار می رود.

این عمل ،پوست اضافه و چربی اطراف پلک ها را از بین می برد.بلفارو پلاستی یکی از رایج ترین روش های جوان سازی صورت می باشد.

آمادگی های لازم قبل از عمل جراحی

در صورتیکه قبل از عمل به سرماخوردگی ،گلو درد ،تبخال  یا هر بیماری دیگری مبتلا شدید به پزشک اطلاع دهید.

شب قبل از عمل شام سبک میل نمایید و از 12 شب ناشتا باشید.

لطفا از خوردن آسپرین یا مواد حاوی آسپرین و یاایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل خودداری فرمایید.اگر

دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تاثیر می گذارد سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

لطفا از کشیدن مواد مخدر و مصرف الکل دو هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل خودداری کنید.

اگر مصرف این دو را متوقف نکنید بهبودی زخم ها به تعویق می افتد و قرمزی پوست و سایر اختلالات باقی می ماند.

لطفا پزشک را در جریان تمام سوابق پزشکی و درمانی خود قرار دهید.

مراقبت های لازم پس از عمل جراحی

اشک ریختن- تورم و کبودی از علایم عادی پس از جراحی بلفاروپلاستی می باشد که در طی هفته اول جراحی بهبود می یابد.

بعد از عمل روی چشمانتان کمپرس یخ بگذارید تا باعث کم شدن تورم و کوفتگی های بعد از جراحی شود.

به علت مالیده شدن پماد چشمی که بعد از عمل به چشم شما مالیده شده است دیده تان تار خواهد بود.دستور دارویی خود را طبق نسخه

تجویز شده دقیقا و کاملا اجرا نمایید.

تنها مسکن مجاز در هفته اول پس از عمل استامینوفن یا استامینوفن کدئین است و شما باید از هر گونه داروی ضد درد دیگر باید اجتناب نمایید.

سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرایند ترمیم شده و باید شدیداً اجتناب گردد.

درد جزیی،کبودی و تورم پس از عمل طبیعی است.استفاده از مسکن ،کیسه ی یخ و مقداری صبر و تحمل برای عبور از این مرحله

 لازم است.تا 24 الی 48 ساعت بعد عمل کمپرس سرد استفاده نمایید.

تا دو هفته بعد از عمل فقط مایعات و غذاهای آبکی و نرم مصرف کنید تا نیاز به جویدن به حداقل برسد.

ویتامین     به ترمیم محل جراحی کمک می کند.آن را تا دو هفته بعد از عمل مصرف کنید.

روز بعد از جراحی را کاملا استراحت کنید.تا یک هفته بعد از جراحی هنگام خواب زیر سر خود 3-2 بالشت قرار دهید.تا سرتان

 بالا بیاید.و نسبت به بدنتان از موقعیتت بالاتری برخوردار شود.

به هیچ وجه خم نشوید و وسایل سنگین بلند نکنید.یا فعالیت سنگین انجام ندهید.از بلند کردن و بغل کردن کودکان بپرهیزید.

تا یک هفته بعد از عمل رانندگی نکنید.یک هفته استراحت و مرخصی از کار توصیه می شود.

24 الی 48 ساعت بعد از عمل محل عمل را خشک نگه دارید.

5 تا 7 روز بعد از عمل برای برداشتن بخیه ها مراجعه نمایید.قبل از مراجعه دوش بگیرید و موهای خود را بشویید.

برای جلوگیری از ایجاد لک در محل برش روی پلک تا سه ماه در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

 

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

بحث بر سر میزان زنده ماندن گرافتها در روش FIT (FUE)  نسبت به روش FUT همچنان ادامه دارد. بعضی بر این عقیده اند که چون در روش FIT میزان بافت احاطه کنندۀ گرافتها کمتر است بنابراین درصد بقای آنها کاهش می یابد. این گرافتها بسیار مستعد خشک شدن هستند که این یکی از عوامل اصلی زنده نماندن گرافتها به شمار میرود.

دلیل این امر نیز کشش وارد شده به گرافتها در حین جدا نمودن آنها از بافت پشت سر است. دستکاری بیشتر گرافتها در حین کشیدن و جدا نمودن آنها از سایر عوامل افزایش آسیب به گرافت و کاهش درصد بقای آنها به شمار

می رود.

در روش FIT شانس قطع شدن گرافتها نسبت به روش نواری (FUT) به طور چشمگیری افزایش می یابد که این امر نیز به نوبۀ خود سبب رشد ضعیف و یا عدم رشد گرافتها بر اساس محل قطع شدن آنها می باشد. برعکس در روش FUT احتمال قطع شدن گرافتها حین برداشت نوار از پشت سر و نیز حین جدا نمودن گرافتها از نوار حداقل است. بخصوص در صورت استفاده از میکروسکوپ برای جداسازی گرافتها احتمال قطع شدگی به 2% - 1% کاهش می یابد.گرافتهایی که با روش نواری (FUT) به دست می آیند دارای مقادیر بیشتری از بافت و چربی احاطه کننده بوده که این خود سبب کاهش احتمال کم آبی و خشک شدن و درنتیجه محافظت بیشتر از گرافت حین دستکاری برای کاشت آنها و نهایتاً افزایش شانس بقای آنها می گردد.

 

کاشت گرافتها:

بهترین و کاملترین گرافتهای جداسازی شده ممکن است در حین مرحلۀ کاشت دچار آسیب شده و رشد ننمایند. وارد آمدن ضربه و نیز خشک شدن گرافت از جمله عوامل شناخته شده ای هستند که ممکن است در دستان یک فرد بی تجربه و ناشی اتفاق افتاده و بر بقای گرافت تأثیر منفی داشته باشند.

هنگامي كه گرافتها بصورت دستي كاشته ميشوند تفاوتي ميان تكنيك كاشت گرافتهاي   FUEبا FUT   وجود ندارد . البته نگرانيهايي درباره اسيب پذير تر بودن گرافتهاي FUE  نسبت به خشك شدن و دستكاري بيشتر انها به دليل مشكلات سايز و ظاهر انها در حين كاشت وجود دارد.

هنگامي كه گرافتها توسط دستگاه و با مكانيسم پنوماتيك ( فشار هوا)‌ كاشته ميشوند ، ادعاي سازندگان دستگاه بر اين است كه دستكاري كمتري در حين كاشت اتفاق ميافتد. بعضي از جراحان پيوند مو كه با اين دستگاهها كار كرده اند معتقدند اين ادعا صحيح نبوده و قابليتهاي اين دستگاه در كاشت گرافت داراي محدوديت هاي نيز مي باشد.( اينجانب نيز كه قبلا حدود ده سال پيش با اين دستگاهها كار كرده ام يكي از مشكلات انها را وارد اوردن فشار هوا و ايجاد ضربه به گرافت در هنگام كاشت ميدانم كه در كنار ساير معايب دستگاه سبب عدم رشد تعدادي از گرافتها ميشود(مترجم))

بدون در نظر گرفتن مرحله اماده سازي گرافتها  هنرمندي و مهارت تكنيكي پزشك از جمله عوامل بسيار مهمي هستند كه در مرحله كاشت گرافتها براي رسيدن به بهترين نتايج نقش اساسي را ايفا ميكنند .

پزشك جراح پيوند مو بايستي توانايي و قابليت ايجاد زيبايي در مرحله ي كاشت  گرافتها را داشته باشد.

 طراحي خط مو و چگونگي توزيع گرافتها در اين ناحيه ، همچنين چگونگي توزيع گرافتها در ساير نواحي پوست سر ، برنامه ريزي براي تقسيم بندي ميزان تراكم موها در هر ناحيه از سر و ايجاد برشها با جهت و زاويه مناسب از جمله مهمترين فاكتورهايي هستند كه در مرحله كاشت توسط يك جراح پيوند موي ماهر و با تجربه مديريت ميشوند. حتي گرافتهايي با يك تار مو نيز در صورتي كه با زاويه  غلط كاشته شوند ميتوانند سبب ايجاد ظاهري غير طبيعي گردند.

يكي از موضوعات مهم در مورد دستگاهها و ابزار FUE  معرفي و فروش انها توسط شركتها به پرسنل و تكنسينهايي است كه ممكن است قادر به برداشت گرافت باشند. اين مساله سبب وضع قوانيني در بسياري كشورها از جمله ايالات متحده شده است. در اكثر ايالتهاي امريكا صريحا انجام اين جراحي توسط افراد غير پزشك، دستياران غير پزشك و نيز پرستاران غير قانوني است. در ديگر كشورها نيز ممكن است قوانين مشابه وجود داشته باشد. به عنوان مثال در بعضي كشورها فقط پزشكان، اجازه برش زدن براي انجام كاشت را دارند و قوانين متفاوتي براي كاشت گرافتها توسط دستياران وجود دارد. ( متاسفانه در كشور ما نيز يكي از معضلات عمده در اين زمينه ، انجام كاشت مو توسط تكنسينها است كه اكثرا عوارض جانبي و مشكلات بوجود امده براي بيماران به همين دليل است. همچنين برخي از پزشكان نيز بدون داشتن دانش، تجربه و مهارت كافي در اين زمينه و بدون گذراندن هيچگونه دوره اموزش معتبري با استفاده از همين تكنسينها اقدام به پيوند مو مينمايند. بنابراين به افراد متقاضي كاشت مو اكيدا توصيه ميشود قبل از انجام ان در انتخاب پزشك دقت نموده و از قابليتهاي وي در زمينه هاي ياد شده اطمينان حاصل نمايند. (مترجم)

 

مهارتهاي تكنيكي

 

مهارت هاي خاص و متفاوتي براي برداشت گرافتها به روش FUE  نسبت به FUT مورد نياز است. پزشك جراح پيوند مو بايستي توانايي انتخاب پانچ مناسب ، پيدا كردن عمق صحيح و نيز تنظيم پانچ بر اساس تغييرات جهت مو را داشته باشد. يكي از مهمترين نگرانيها در FUE  ميزان قطع شدگي گرافتهاست به اين معنا كه اگر موها در يك واحد فوليكولي ( فوليكولار يونيت) قطع گردند احتمال رشد انها بسيار كمتر ميگردد. بطور كلي گزارشات پزشكاني كه FUE ‌ (FIT ) انجام ميدهند نشان دهنده ان است كه ميزان قطع شدگي و اسيب در اين روش بيشتر از روش برداشت نواري ( FUT‌)‌ است.

همانطور كه در بالا اشاره شد جراح پيوند مو بايستي توانايي تنظيم جهت پانچ با تغييرات جهت مو را داشته باشد. انجام  پيوند مو به روش FUE براي بيماراني با موهاي فر و مجعد بسيار مشكل است  در حالي كه روش نواري ( FUT )‌ براي تمامي بيماران با هر نوع جنس مو مناسب ميباشد.

FUE  ميتواند هم براي بيمار و هم براي پزشك يك پروسه خسته كننده و ملال اور باشد. همين مساله سبب محدود شدن تعداد گرافتها در يك جلسه  ميگردد.

مقايسه دو روش جراحي ( FUT ) وبدون جراحي ( FIT يا FUE ‌ ) در كاشت موي طبيعي

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

آيا نوع بيني بر الگوي عمل تأثيري دارد؟

تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل جراحی بینی: بعضي بيني ها به بيني گوشتي معروفند كه مشخصه آنها بيني پهن با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز است. روش اصلاح اين گونه بيني ها با روش جراحي بيني هاي استخواني متفاوت است. درجراحي بيني گوشتي استفاده از روش هاي تقويت اسكلت بيني براي افزايش حمايت بافت هاي نرم بيني ضروري است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است.

 

بيش از عمل به چه نكاتي بايد توجه داشت؟

رعایت نکات مهم پیش از عمل جراحی بینی: - آسپرين وداروهاي مشابه آن مانند بروفن دست كم دو هفته بيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي دهند.

 

- درصورت سرما خوردگي ويروسي لازم است عمل جراحي به مدت چند هفته به تعويق بيافتد.

 

آيا عمل جراحي پلاستيك بيني با درد همراه است؟

درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحي پلاستيك بيني با درد قابل توجهي همراه نيست.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

با بالا رفتن سن ، بافت چربی صورت کم می شود وافتادگی وشلی و چروک بیشتر می نماید بنابراین تنها کشیدن پوست با جراحی باعث جوانتر شدن کلی صورت نمی شود وگاها ظاهرى بسیار مصنوعی وغیر طبیعی بدست خواهد آمد . همیشه سفت تر وکشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن وججم دارتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود . بنابراین تزریق چربی ازسالها بیش مورد توجه بوده است

اما بدلیل روش های غلط درانجام آن معمولا دردست خیلی ازپزشکان دوام زیادی نداشت به همین دلیل خیلی هاآنرا توصیه نمی کردند.ولی با پیشرفتهای که امروز درنحوه برداشتن چربی ونحوه تزریق آن بوجود آمده ،‌تزریق چربی یکی از موثرترین،‌طبیعی ترین وبی خطر ترین روشها ی جوانسازی وحجم تر کردن نواحی مختلف بدن ازجمله صورت ،‌پشت دست ، گودی زیر چشم ،‌باسن ، ساق پا و مچ دستها می باشد.

پروتز (۷)

مزایای تزریق چربی نسبت به سایر روش ها :

در حجم زیاد به راحتی موجود است.

از بدن خود فرد است و منجر به آلرژی نمی شود.

جهت پر کردن کل صورت ، طراف چشم ها ، لب ها ، گونه ها ، پشت دست و اندامها …

محتوی سلول های بنیادی است که با ساختن کلاژن با عث جوان سازی صورت می شود.

در میان تمام پر کننده های بافت زیر جلدی چربی کم خطر ترین  مطمئن ترین و ماندگار ترین است .

تکنیک تزریق چربی :

تحت بی حسی موضعی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سی سی چربی از ناحیه شکم یا ران ها توسط یک مکش خفیف از یک سوراخ کوچک روی پوست تخلیه می شود و سپس با یک دستگاه مخصوص ( سانتریفتوژ ) به صورت microdroplet های خاص شده در می آید و سپس با بی حسی مو ضعی به محل مورد نظر تزریق می شود . چنانچه شما کاندید لیپوساکشن یا لیپولیز هستید ، می تولنید همزمان تزریق چربی هم انجام دهید ( البته قبل از تاباندن لیزر ،چربی مورد نیاز با مکش خفیفی تخله می شود ، سپس قسمت عمده چربی باقی مانده شکم یا ران ها تحت لیزر لیپولیز قرار می گیرد .)

موارد کاربرد تزریق چربی در صورت :

۱- برجسته کردن لب ها

۲- حجیم کردن سینه ها

۳- پر کردن مناطق لاغر و فرو رفته صورت مثل گونه و زیر چشم

۴- پر کردن خط خنده و خطوط اطراف دهان

۵- پر کردن اسکار های ناشی از تو کشیدگی اسکار ، آکنه و بریدگی های قدیمی

۶- جوان سازی  صورت (بدلیل وجود سلول های بینادی موجود در بافت چربی۷

۷- ناحیه پشت دست

۸- تزریق چربی در ناحیه لابیا ماژور و پوبیس (آندام تناسلی زنان)

۹- تزریق چربی را میتوان در ناحیه باسن  انجام داد

فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربی مناسب

۲-میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی

۳-میزان تماس بافت چربی با هوا ، خون و لیدوکایین

۴-تکنیک گرفتن و تزریق چربی

۵- میزان چربی تزریق شده

پروتز (۴)

عوارض تزریق چربی :

بیشتر به شکل تورم در ناحیه کشیده شده ناحیه تزریق شده است که پس از ۲هفته ازبین می رود .معمولا کبودی ندارد وبجزدر ناحیه زیرچشم که امکان کبودی هست وآن هم طی ۱۲-۱۰روز ازبین خواهد رفت .

نتایج تزریق چربی تماما بستگی به تکنینک انجام ومهارت پزشک دارد واگر درست ودقیق انجام نشود چربی برای مدت ۴-۳هفته بیشتر دوام نخواهد داشت وجذب می شود

پرپرسش و پاسخ در مورد عمل تزریق چربیسش و پاسخ در مورد عمل تزریق چربی

بی‌هوشی عمومی است یا موضعی؟

می‌توان در موارد کلی و نقایص بزرگ در صورت عدم ممنوعیت از بی‌هوشی عمومی و در موارد نقص جزیی یا انتخاب بیمار از بی حسی موضعی  استفاده کرد.

چربی تزریق شده در صورت چه می شود ؟

چربی تزریق شده نوعی پیوند سلولی است که از جایی از بدن ، به جای دیگر بدن انجام می شود و به طور متوسط ۵۰ در صد از سلولهای  پیوندی به طور موفقیت آمیز زنده و جزو بافت های صورت می شود . این ۵۰ در صد باقی مانده به طور دائم در صورت باقی می ماند ، پس از آنجایی که حدود ۵۰ در صد سلولهای پیوند شده نمی گیرد و از بین می رود ( که طی حدود ۶ هفته رخ می دهد ) ، معمولا بعد از ۶ ماه تا یک سال تزریق چربی تکمیلی برای دومین بار ، ممکن است نیاز باشد تا میزان بزرگ شدن و پر شدن مورد نظر به میزان دلخواه برسد.

آیا خارج کرن چربی با دستگاه انجام می شود ؟ آیا دردناک است و جای آن می ماند ؟

خارج کردن چربی کاری بسیار ظریف است که تحت بی حسی موضعی وبدون درد و توسط وسایل مخصوص این کار و بدون دستگاه انجام می شود و هیچگونه آثاری از این کار بر جای نمی ماند .

سن مناسب برای اینکار؟

محدودیت سنی وجود ندارد اما اکثریت موارد استفاده در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال است. در تمام موارد قبل از انجام این روش بیماران باید تحت ماموگرافی هر دو پستان قرار بگیرند تا بتوان نتایج ماموگرافی‌های بعدی را با نمونه قبل از عمل مقایسه کرد

میزان تزریق چربی چقدر است؟

بسته به میزان مورد نیاز برای اصلاح نقص، از مقادیر کمتر از ۱۰۰ سی‌سی تا بیش از ۷۰۰ سی‌سی گزارش شده.

آیا امکان جابه جا شدن  ایجاد ناصافی و یا عفونت در تزریق چربی وجود دارد؟

این عوارض در تزریق چربی معمولا دیده نمی شود و بیشتر در تزریق ژل های غیر قابل جذب به آنها بر می خوریم .

طول مدت ماندگاری چربی تزریق شده چقدر است؟آیا نیاز به تکرار دارد؟

در واقع تزریق چربی نوعی پیوند بافت چربی از یک نقطه ی بدن به نقطه ی دیگر است. از سلول هایی که تزریق می کنیم حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد آن ها در محل زنده می مانند که این سلول ها می توانند به صورت دائمی باقی بمانند.در مورد تکرار معمولا بیمار ۲ یا ۳ ماه بعد ویزیت می شود و اگر نیازی به افزایش چربی داشت˓ مجددا تزریق چربی انجام می شود.

بعضی افراد درزیر چشم واطراف پلک حلقه های تیره و یا هاله ای تو رفته دارند آیا تزریق چربی در این افراد موثر است؟

تو رفتگی زیر چشم و یا حلقه کبود و گاها پف آلودگی در زیر چشم از نازیباییهای چشم گیر در صورت افراد است که گاها فرد را خسته و بیمار نشان می دهد.

تزریق چربی اقدامی مناسب در جهت کاهش نازیبایی فوق می باشد که گذشته از لاغری ، کبودی آن ناحیه را دربلندمدت کمتر می کند.

روزهای بعد از تزریق چه می شود ؟

معمولا طی هفته اول تورم زیادی در صورت وجود دارد ، سپس میزان آن بسیار کمتر می شود و به هیچ وجه نمای صورت غیر عادی نیست ؛ ولی جذب کامل تمامی ورم ها و بافت های مرده حداقل ۶ هفته زمان نیاز دارد . پس نتیجه نهایی بعد از ۶ هفته معلوم می شود ، مرحله دوم تزریق زودتر از ۶ ماه انجام می شود

خطری ندارد؟

نتایج انجام این جراحی همانند سایر جراحی‌های انجام شده در جراحی پلاستیک به تکنیک انجام و مهارت جراح بستگی دارد و هرچه بتوان تکنیک برداشت و تزریق را با آسیب کمتری انجام داد تا چربی به دست آمده بیشتر زنده بماند، نتایج به دست آمده نیز بهتر است. به عبارت بهتر این جراحی یک هنر است تا یک تکنیک مکانیکی برداشت و تزریق چربی…

بعد از عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

بلافاصله پس از انجام جراحی، تورم زیادی در محل‌های برداشت چربی و نیز خود پستان‌ ممکن است ایجاد شود که در عرض چند هفته از بین رفته و حجم پستان‌ها در طول حدود ۴ تا ۶ ماه به میزان ثابت خود می‌رسد. برای ایجاد قوام و شکل بهتر و راحتی بیمار مانند سایر رو‌ش‌ها می‌توان پس از عمل از سینه‌بند تا چند هفته استفاده کرد. بیمار به راحتی قادر است از چند ساعت پس از عمل به فعالیت‌های روزمره برگردد و محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

آیا کاشت مو عملی دردناک است؟

تنها بخشی از عمل کاشت مو که مختصری دردناک است تزریق داروهای بیحسی است. داروهای بیحسی در ناحیه دهنده در پشت سر و در ناحیه گیرنده یعنی محل کاشت گرافت های جدید تزریق می شود. آستانه تحمل درد افراد بسیار متفاوت است و این امر ارتباطی با قوی بودن یا مرد بودن بیمار ندارد! میزان تحمل درد فقط به تحریک پذیری سیستم اعصاب بستگی دارد. برخی از بیماران اصلا متوجه تزریق دارو نمی شوند و به مکالمه خود ادامه می دهند، انگار که اتفاقی نیافتاده است ولی برای برخی بیماران تزریق دارو بسیار دردناک است. غالبا اگر داروهای آرامبخش و خواب آور در ابتدای عمل استفاده شود درد و اضطراب بیمار حین تزریق دارو های بیحسی کاهش می یابد و از بین می رود.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()