نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تشخیص و درمان مشکلات تنفسی بعد از جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی( رینوپلاستی) یکی از شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی است که در ایران انجام می شود . هر روزه هزاران نفر جهت این نوع جراحی ها به مطب ها و کلینیک های زیبایی و پلاستیک مراجعه می کنند. اگر جراحی زیبایی به درستی انجام شود معمولا مشکل تنفسی بعد از عمل نخواهد داشت .

 

اما اگر اصول حفظ تنفس در جراحی بینی رعایت نشود و تنفس بیمار فدای کوچک تر شدن ظاهر بینی گردد مشکلات تنفسی متعددی مثل سوت کشیدن بینی ، تنگی نفس موقع فعالیت، احساس خفگی موقع خواب ، خشکی گلو و فس فس کردن موقع خواب و حتی خرخر شبانه ایجاد می گردد. کسانی که قبل از عمل جراحی انحراف بینی و مشکل تنفسی داشته باشند و یا کسانی که مشکلات آلرژی شدید داشته باشند و یا کسانی که غضروفهای نازک و بینی بلندی دارند بیشتر در معرض مشکلات تنفسی می باشند.

 

تشخیص این حالت از چند روش امکان پذیر است :     

 1 - علائمی که در بالا به آن اشاره شد مثل سوت کشیدن، فس فس کردن، خرخر شبانه ، تنگی نفس موقع فعالیت و یا خشکی بینی

 

2- بسیاری از بیماران که بعد از عمل جراحی بینی مشکل تنفسی دارند عنوان می کنند که با کشیدن پوست کناره پره ی بینی به سمت خارج تنفسشان بهتر می گردد(مانورکاتل)

3- بعضی بیماران با بالا بردن نوک بینی تنفس بهتری پیدا می کنند.

 

4- تشخیص دقیق از لحاظ پزشکی انجام معاینه و مانور مودی فای کاتل در داخل مطب و با استفاده از نور مستقیم پیشانی و یک عدد سواب نازک و یا وسیله ای مثل قاشقک سرومن می باشد. در این معاینه قاشقک سرومن ابتدا در قسمت زیر لبه ی پره بینی و بعد در قسمت داخل در زیر غضروف بینی برده می شود وسپس به سمت خارج فشار داده می شود. در صورت بهتر شدن تنفس بیمار نشانگر مثبت بودن این معاینه می باشد و معنی آن تنگ شدن راه تنفسی داخل بینی است.

 

درمان :

1- در صورتی که بیمار آلرژی داشته باشد بهترین درمان استفاده از اسپری کورتن داخل بینی می باشد مثل اسپری رینوکورت و یا استفاده از قرص های ضد حساسیت مثل قرص های تل فست120 .

 

2- در صورت خشکی داخل بینی استفاده از دستگاه بخور سرد در اتاق خواب و پماد ویتامین A چشمی در داخل بینی و یا اسپری روغنی در بینی موثر می باشد.

 

3- درصورتی که مورد اول و دوم موثر واقع نشد و معاینه پزشک در مطب مثبت بودن تست مودی فای کاتل را نشان دهد ، بهترین درمان بعد از حدود 6 ماه الی 1 سال از جراحی بینی ، استفاده از غضروف های کمکی می باشد .این غضروفها یا از تیغه ی بینی بیمار و یا از گوش بیمار گرفته می شود. اگر غضروفها و جراحی کوچک باشد می توان اعمل جراحی بینی را با بی حسی موضعی در مطب انجام داد اما اگر نیاز باشد غضروف بزرگ گذاشته شود و یا در کنار تیغه ی بینی قرار داده شود( اسپریدرگرافت)، نیاز است در بیمارستان تحت بی هوشی انجام شود.لازم به ذکر است بر عکس تصورعامه مردم ،وجود انحراف بینی به تنهایی بعد از عمل باعث مشکل تنفسی نمی شود و معمولا علت اصلی در غضروفهای طرفی بینی می باشد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

ژل لب

تزریق ژل (GEL INJECTION) :

ژلی که در طب جهت تزریق استفاده می شود، قوامی شبیه ژل خوراکی دارد. این ژل از موادی ساخته شده است که قابل جذب بوده، برای بدن بی ضرر است (مانند هیالورولیک اسید) و دارای ماندگاری طولانی مدت است. ژل های مختلفی توسط کارخانه های متفاوت برای مصارف پزشکی تهیه و توزیع می شود. لذا ژل های با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی وجود دارد. تزریق ژل تحت بی حسی موضعی و توسط سوزن بسیار باریک و نازک انجام می شود و تقریبا بی درد است.

موارد استفاده ژل در صورت:

  1. 1.       کلفت تر کردن و برجسته کردن لب
  2. 2.       برجسته کردن چانه
  3. 3.       پر کردن خط خنده
  4. 4.       پر کردن چین های گوشه های دهان در افرد مسن
  5. 5.       پر کردن چین بین دو ابرو
  6. 6.       پر کردن چین و چروک های عمیق صورت یا جای جوش
  7. 7.       پر کردن فرو رفتگی های اسکار ناشی از زخم های قدیمی

آمادگی های لازم قبل از تزریق ژل:

  1. 1.       میزان و نوع ژل و محل تزریق را پزشک معالج تعیین می نماید.
  2. 2.       قبل از تزریق ژل و مراجعه به اتاق عمل، صورت را با آب و صابون شستشو داده و از چربی، دارو و مواد آرایشی پاک نمایید.
  3. 3.       در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های خاص یا مزمن به پزشک معالج اطلاع دهید.
  4. 4.       در صورت مصرف آسپرین، وارفارین، هپارین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (پروفن، ژلوفن و ...) و یا هر نوع داروی دیگری به پزشک معالج اطلاع دهید.
  5. 5.       در صورت آلرژی (حساسیت) به هر نوع داروی پوستی، التهاب پوستی و یا بیماری های بافت همبند به پزشک معالج اطلاع دهید.
  6. 6.       در صورت ابتلا به بیماری های خون (کم خونی، کمبود پلاکت، تالاسمی، لوسمی و ...) به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  7. 7.       در صورت ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز و ... به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  8. 8.       در صورت بارداری و شیردهی به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  9. 9.       در صورت داشتن حساسیت به هر نوع دارو به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  10. 10.   اگر جزء بیماران دیالیزی، پیوندی و یا بیماران مبتلا به بیماری های خاص می باشید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  11. 11.   در صورت داشتن پروتز در صورت یا تزریق ژل غیر قابل جذب در گذشته به پزشک معالج اطلاع دهید.


:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق ژل و بوتاکس چطور باعث زیبایی میشود و چقدر ماندگار است،کدام معتبراست؟

بوتاکسناماختصاریسمبوتولیسماست. تزریقمقدارکمیازاینمادهبطورمستقیمدرماهیچهفعالیتآنراکمکردهوخطوطیراکهنتیجهپرکاریآنرویصورتبهوجودمیآیدازبینمیبرددرنتیجهصورتجوانتروشادابتربهنظرمیرسد. یکروشسریعونسبتاغیرتهاجمیاست.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق چربی

 

در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده  و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .

 

تزریق چربی به منظور جوانسازی وزیبایی برای تمام افراد و با هر سنی قابل انجام است و کاربرد آن در موارد زیر است:

 

1. کم شدن بافت چربی و ایجاد چین و چروک بدلیل افزایش سن در نواحی مختلف صورت مثل خط خنده,  خط اخم، پلک و اطراف چشم  گونه و شقیقه ها

2. پر کردن مناطق لاغر فرورفته صورت مثل گونه وزیر چشم

3. برجسته سازی لب ها , گونه ها ,چانه

4. برجسته سازی باسن

5. بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه

6. جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست

7. پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها

8. لیفت صورت (کشیده تر شدن پوست ) بدلیل پر کردن حجیم کردن صورت (رفع افتادگی وشلی پوست )

9. جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان

مزایای تزریق چربی

 

 چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و صد در صد طبیعی است و احتمال واکنش آلرژیک و پس زدن پیوند وجود ندارد.

مقدار کافی از آن در اکثر افراد برای تزریق در نواحی مورد نیازوجود دارد .

تقریبا از چربی زیر پوست در هرنقطه ای از بدن میتوان بدین منظوراستفاده کرد ولی نواحی پهلو ها ،رانها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاومتری دارد .

دوام آن از بسیاری از فیلرهای قابل جذب (هیالورو نیک اسیدها) بیشتر است.

 عوارض آن کم , هزینه آن مناسب بوده ومیتوان آن را هر چند بار که لازم است تکرار کرد .

چربی بعد از تزریق خونرسانی می شود وبا بدن مانند پیوند پوست جوش می خورد وجزئی از یافت بدن می گردد وبنابراین امکان جابجایی ویا حرکت در زیر پوست ندارد .

میتوان آن را یکبار تهیه و به منظور تزریق در دفعات بعدی در یخچال به مدت ۶ماه نگهداری کرد .

معایب تزریق چربی

 

نتایج تزریق چربی کاملا وابسته به تکنیک انجام آن دارد واگر پزشک در این امر تجربه کافی نداشته باشد نتایج ماندگار نخواهد داشت وپس از یکی دوبار کاملا از بین خواهد رفت .

 دور نقاهت آن معمولا 2 هفته می باشد که در این 1تا 2 هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد .

تزریق چربی به چه صورت انجام میشود ؟

ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی میشود و تحت شرایط استریل ، بی حسی موضعی انجام می شود و با استفاده از سرنگهای مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده و از طریق سوراخ کوچکی چربی های زیر پوست با فشار کم کشیده شده و چندین بار با سرم شستشو داده میشود تا خون وسایر مواد از آن جدا شود . بعضی از پزشکان از سانتریفیوژجهت جداسازی کامل سرمها از بافت چربی استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگهای یک سی سی کشیده می شود وآماده تزریق میشود .

 

محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سرسرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظرانجام می شود.

این عمل بصورت سرپایی درمطب انجام میشود . اکثرا با بیحسی موضعی وگاهی با بیهوشی خفیف انجام میپذیرد. طول مدت عمل یک تا سه ساعت بوده که به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد .

 

توصیه های پس از عمل

تورم و  درد در محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده عادی میباشدکبودی معمولا در زیر چشم ها می باشد  و بتدریج در طی چند روز تا 2هفته برطرف می شود . جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده بهتر است تا چندین روز به محل دست نزنیم . اگر تزریق به ناحیه صورت انجام شده باید تا چند روزموقع استراحت سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهیم تا محل ورم نکند. و همچنین موقع کار سر خود را خم نکنیم. معمولا باید یک هفته ورزش سنگین را متوقف کرد . جهت جلوگیری از عفونت چند روز آنتی بیوتیک مصرف میشود . جهت کنترل درد مسکن، استامینوفن کافی است .

 

ماندگاری چربی چه مدت میباشد ؟

ماندگاری چربی را در محل تزریق بدقت نمی توان مشخص کرد .در هر بار تزریق درصدی از سلول های چربی زنده می مانند و ماندگار خواهند بود . ماندگاری چربی در نواحی ای از بدن که کمتر حرکت میکند مانند گونه ها ،زیرچشم ،پشت دست و سینه بیشتر است و در نواحی ای از بدن که دائما در حرکت می باشند مانند لب و اطراف دهان کمتر است. معمولا چربی به آهستگی توسط بدن جذب می شود، اگر چه میزان جذب متغیر بوده و غالبا پیشگویی آن امکان پذیر نمی باشد. در بسیاری از بیماران ممکن است حدود ۵۰% از چربی تزریق شده در طی چند ماه اول جذب شود .

 

از آنجائی که همه سلولهای چربی تزریق شده زنده نمی ماند این تمایل وجود دارد که تصحیح بیش از حد مورد نیاز انجام شود ، تا بعد از گذشت چند هفته نتایج نهائی مطلوب تر بدست آید . اخیرا چربی را با پلاکت غلیظ شدهPRP ترکیب و به بافت تزریق میکنند تا عمر آن طولانی شود .در ضمن تزریق پیش از اندازه در یک ناحیه باعث می شود که خونگیری در آن ناحیه مختل شود وچربی تزریق شده نکروز شده و از بین برود بنابراین به پزشک خود اصرار نکنید که بیش از آنچه که خود صلاح می داند در یک جلسه به شما چربی تزریق نماید.

 

اکثر بیمارانی که تزریق چربی انجام می دهند از نتایج عمل راضی می باشند ودر بسیاری از بیماران تزریق چربی می تواند به مقدار قابل توجهی چین وچروک وافتادگی صورت را کاهش دهد . اگر چه میزان جذب چربی در افراد مختلف متغییر بوده وغالبا پیشگویی آن امکان پذیر نمی باشد . اما در بسیاری از بیماران ممکن است حداقل نیمی از چربی تزریق شده در طی چند ماه اول جذب شود

 

.تقریبا در تمامی بیماران مقداری از چربی تزریق شده به طور دائم باقی می ماند هر چند این مقدار از بیماری به بیماری دیگر متفاوت بوده وممکن است برای بر طرف کردن کامل چین وچروک وافتادگی پوست تزریق دوم ودر بعضی موارد تزریق سوم لازم باشد . همچنین اخیرا مشاهده شده است که اگر همزمان با تزریق چربی لیزر فرکشنال co2 روی ناحیه تزریق شده انجام شود نتایج جوانسازی به مراتب بیشتر خواهد شد .



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق چربی روش ایده ال جوان سازی و ترمیم نقایص بافت نرم | کاربرد تزریق چربی

تزریق چربی روشی بی مانند در جوانسازی

ظرف یك دهه اخیر به لطف كوشش های دكتر سیدنی كلمن تزریق چربی از یك روش صرفاً پر كننده ،به روشی بی رقیب در جوانسازی تبدیل شده است و سرعت تغییرات و پیشرفت ها در آن ،چنان زیاد است كه تقریباً هر هفته مطلب مستند و مستدلی راجع به روش های نوین تزریق چربی در نشریات معتبر پزشكی می توان یافت كه افق تازه ای در كمك به جوانسازی و بازسازی بافت های نرم بدن می گشاید .مطلب زیر سعی در مرور و به روز رسانی مسائل پایه و كاربردهای تزریق چربی دارد.

 

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یا پیوند چربی به معنای برداشتن چربی قسمتی از بدن فرد و تزریق (پیوند)آن به نقطه مورد نیاز دیگر از بدن همان فرد است . این كار به اصطلاح عمل تزریق چربی یا پیوند چربی خودی Autologus fat graftingگفته می شود

 

تزریق چربی چه كاربردی دارد و برای چه نواحی می توان از تزریق چربی استفاده کرد ؟

کاربرد تزریق چربی در صورت

مطابق شكل 3 گونه ها،دور چشم ،نواحی گیجگاهی ،خط خنده ،چانه،حاشیه فك ها می توانند به وسیله تزریق چربی تحت درمان قرار بگیرند.

 

کاربرد تزریق چربی در دست ها:

بهترین و عملی ترین روش جوانسازی پوست افزایش ضخامت لایه چربی زیر پوستی برای كمتر مشخص شدن رگ ها و زرد پی های دست است.درعین حال تزریق چربی طراوت پوست دست را به شكل چشمگیری زیاد می كند.

 

 

کاربرد تزریق چربی در سینه ها:

هر چند كه پس از سال ها انجمن جراحان پلاستیك ایالات متحده مدتی پیش اجازه تزریق چربی به سینه ها را داد اما همچنان هراس از رسوب كلسیم در بافت سینه متعاقب تزریق چربی وجود دارد كه می تواند باعث اشتباه با سرطان در ماموگرافی (یعنی عكس رادیو گرافی مخصوص از سینه ها برای بررسی وجود سرطان سینه) شود و همچنین به علت آنكه تغییر سایز سینه ها به دنبال تزریق چربی حداكثر به طور معمول در حد یك سایز امكان پذیر بوده ممكن است بیمار نیاز به چند بار تزریق چربی داشته باشد.

این روش بیماران خاصی را پوشش می دهد و همچنان پروتز به عنوان بهترین روش بزرگی سینه به كار می رود و البته شایان ذكر است كه تزریق چربی در كاربردهای ترمیمی یا جهت درمان بعضی از عوارض پروتز سینه بسیار موثر و شایع است.

 

 

کاربرد تزریق چربی در باسن:

به علت پر عارضه بودن پروتز باسن در صورتی كه بیمار چربی كافی در سایر نواحی داشته باشد و در عین حال امكان نیاز به چند بار تزریق  چربی را هم بپذیرد به عنوان روشی قابل قبول برای بزرگ سازی باسن به كار رود.

 

 

کاربرد تزریق چربی در بینی:

تزریق چربی برای ترمیم عوارض ایجاد شده پس از عمل جراحی پلاستیك بینی به شكل فزاینده ای درحال رواج است كه بسیاری از عوارض كه قبلاً كابوسی برای بیمار و جراح بودند اكنون به سهولت قابل درمان باشند.

 

 

چرا تزریق چربی اینقدر در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است و رواج یافته است؟

چهار علت درمورد رواج  تزریق چربی می توان بر شمرد:

 

1.دردهه 90میلادی پزشكی به نام سیدنی كلمن بررسی های خود در مورد علت پیری صورت را به شكل مفصل منتشر كرد.طبق تئوری كلمن علت اصلی پیری صورت نه افتادگی پوست بلكه تحلیل رفتن تدریجی بافت نرم صورت خصوصاً بافت چربی زیر پوستی می باشد و این تحلیل واز بین رفتن منجر به خالی شدن تدریجی كیسه پوستی صورت و كمك به ایجاد چین و چروك ها و تغییرات ظاهری صورت می شود. كلمن برای اثبات این ادعا بیماران بسیاری را معرفی كرد كه بدون استفاده از اعمال جراحی نتایج چشمگیری از تزریق چربی گرفته بودند.در عین حال كلمن بیمارانی را نشان داد كه به دنبال عمل جراحی لیفت صورت یا عمل جراحی پلاستیك پلك ها دچار عوارضی مثل نمای مصنوعی و استخوانی صورت یا چشم های گود رفته شده بودند و با تزریق چربی نمایی طبیعی وبسیار مطلوب تر به دست آورده بودند.

 

2.نكته دیگری كه باعث رواج تزریق چربی در سال های اخیر شد تغییرات و ظرافت هایی بود كه كلمن در روش برداشت و تزریق چربی به وجود آورد .قبل از كلمن تزریق چربی معمولاً ماندگاری قابل توجه و قابل پیش بینی نداشت اما كلمن نشان داد كه به وسیله تكنیك دقیق ،  تزریق چربی ماندگارترین نوع پركننده بافتی(فیلرهای بافت نرم)است و بیماران بسیاری را معرفی كرد كه سال های سال چربی تزریقی را حفظ كرده بودند و در بسیاری از آنها تزریق چربی نتایج دائمی داشت.

 

3.به رغم وارد شدن پركننده های (فیلر)قابل جذب و غیر قابل جذب فراوان به بازار دهه70میلادی(كه طبق آخرین بررسی های سال2008 در حال حاضر 90نوع فیلر از 30تولید كننده بزرگ در دنیا ساخته می شود)هنوز هم در میان پركننده های نسج نرم (soft tissue fillers)چربی طولانی ترین،طبیعی ترین و قابل دسترس ترین نوع پركننده است.

 

4.از سالها قبل به تجربه مشاهده شده بود كه در افرادی كه تحت عمل تزریق چربی قرار می گیرند كیفیت پوست روی محل تزریق چربی بهتر می شود به این معنی كه قوام ،شفافیت،رنگ و لك های محل بهبود قابل توجه می یابد. با رواج مطالعات سلول های بنیادی در دهه 90میلادی مشخص شد كه یكی از بهترین منابع سلول های بنیادی در فرد بالغ بافت چربی است و این سلول های بنیادی موجود در بافت چربی قابلیت تبدیل به بسیاری از سلول ها مثل سلول چربی ،سلول عضلانی ،سلول عصبی ،سلول غضروفی ،سلول استخوانی و سلول های عروقی را دارند و لذا در حال حاضر چنین تصور می شود كه سلول های بنیادی كه هنگام تزریق چربی زیر پوست وارد می شوند با تبدیل شدن به سلول های مورد نیاز و تحریك سلول های خود بافت موجب بهبود كیفیت بافتی می شوند . مجموعه این 4عامل باعث آن شده است كه در حال حاضر تزریق چربی بهترین و مهمترین روش جوان سازی صورت باشد و به تنهایی یابه همراه اعمال جراحی نتایج شگرف و خیره كننده ای ایجاد كند.

 

آیا اعمال جراحی صورت (لیفت)یا روشهایی مثل لیزر و رادیو فركانسی (RF)بهتر وطولانی تر از تزریق چربی اثر نمی كنند؟

خیر تا اوایل دهه90میلادی علت اصلی پیری صورت را افتادگی از جمله افتادگی پوست،چربی زیر پوستی و بافتهای عمق تر می دانستند.نتیجه این نگرش آن بود كه برای جوان سازی صورت از اعمال جراحی لیفت(بالاكشیدن)مختلف صورت استفاده می شد یعنی دراین اعمال پوستی كه تصور می شد اضافه است ،آزاد شده اضافه آن بریده شده سپس در بعضی از موارد بافت های زیر آن برداشته یا جمع (پلیسه) می شد و به یك نقطه ثابت فیكس شده و پوست دوخته می شد.اعمال جراحی مثل لیفت صورت ،لیفت ابرو و عمل پلاستیك پلك ها (بلفاروپلاستی ) مثالهایی از این نوع اعمال و این نوع نگرش بودند.اما نكته ای كه به دنبال این اعمال مشاهده می شد وجود بعضی از عوارض نامطلوب بود به این معنی كه مثلاً پس از عمل لیفت صورت چون پوست روی استخوان ها كشیده می شد صورت استخوانی ،منجمدو مصنوعی و زوایای چشم ها و دهان غیر طبیعی بودند یا مثلاً به دنبال عمل جراحی پلاستیك پلك ها (بلفاروپلاستی)چشم ها فرو رفته ،گود و خسته به نظر می رسیدند.در عین حال در مورد علل شلی و افتادگی پوست عمدتاً علت را كاهش كلاژن پوست می دانستیم و بنابراین روش های مختلف غیر جراحی جهت جوانسازی پوست هم روی كمك به كشیده شدن پوست و جمع شدن پوست افتاده متمركز بودند . از این روشها می توان از لیزرهای زخمی كننده یا غیر زخمی كننده و رادیو فركونسی نام برد كه هرچند به بهبود كیفیت پوست و كاهش شلی آن به طور خفیف كمك می كنند اما از تصحیح موارد شدید عاجزند.

 

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

نحوه انجام عمل تزریق چربی به این صورت است كه ابتدا با بی حسی موضعی قسمتی از بافت چربی نواحی مختلف بدن(هر نقطه ای كه مناسب باشد،اما بیشتر پهلوها و ران ها) بی حس شده و سپس به كمك سرنگ و میله كوچك مخصوص با ظرافت و سعی در صدمه كمتر به بافت چربی ، مقداری چربی از آن ناحیه گرفته می شود سپس چربی گرفته شده آماده سازی می شود. روش های مختلفی برای آماده سازی بافت چربی وجود دارد كه می تواند به شكل سانتریفوژ یا شست وشو و سپس آبگیری ساده باشد.در ظرف چند سال اخیر به تدریج از طرفداران سانتریفوژ كاسته شده یا شدت و سرعت سانتریفوژ كمتر شده است.علت آن است كه بسیاری از مطالعات نشان داده اند كه این كار سبب پارگی سلول چربی می شود در عین حال ماندگاری بافت چربی در روش دوم كه شامل شست و شو و آبگیری ساده است بهتر است.پیشرفت دیگری كه برای آماده سازی بافت چربی در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است سعی در زیادتر كردن سلول های بنیادی آن و همچنین افزودن پلاكت به آن است(prp)كه به نظر می رسد كه هم ماندگاری بافت چربی رابیشتر می كند و هم اثرات ترمیم كننده تزریق چربی را افزایش می دهد.پس از آماده سازی هر نقطه ایكه لازم باشد تحت درمان قرار بگیرد،ابتدا بی حس شده و سپس تزریق  چربی انجام می گیرد.

 

نكته اولی كه باید توجه داشت آن است كه تزریق چربی در واقع پیوند چربی است یعنی باید سلول چربی با كمترین صدمه و بیشترین دقت از یك نقطه برداشته شده و سپس بطور یكنواخت سلول های پیوندی ما بین سلول های دیگر پخش شوند تا شانس آن را داشته باشد كه توسط مویرگ ها تغذیه شده ،زنده بمانند بنابراین آنچه شانس زنده ماندن سلول پیوندی رازیادی می كند توجه به همین ظرایف و دقایق است. نكته دوم آنكه باید توجه داشت كه چیزی به اسم جابه جایی و حركت كردن در تزریق چربی وجود ندارد زیرا یا سلول زنده می ماند و بین بقیه سلولها به زندگی ادامه می دهد كه پس ثابت و بدون حركت است یا سلول مرده و جذب می شود. پس برخلاف ژل های غیر قابل جذب امكان جابه جایی ندارد.

 

نكته سوم آنكه در صورت توجه به دقایق و ظرایف تزریق چربی هیچگاه بزرگی اغراق آمیز ناحیه تزریق شده امكان نخواهد داشت و به همین علت است كه برعكس تصور عمومی ،تزریق چربی نباید در بیماری كه خواسته های اغراق آمیز دارد انجام شود چون معمولاً چنین بیماری به خواسته خود نخواهد رسید.

 

آیا تزریق چربی ماندگاری كمی دارد؟

جواب این سوال كاملاً منفی است یعنی برعكس ، تزریق چربی ماندگارترین پركننده نسج نرم است اما علت آنكه چنین تصوری رواج یافته است این است كه معمولاً به بیمار توضیح داده نمی شود كه ممكن است برای رسیدن به نتایج قابل قبول نیاز به چندین مرحله تزریق چربی باشد زیرا تزریق چربی در واقع پیوند چربی است یعنی سلول ها از یك محل برداشته شده و به محلی كه دچار كمبود است پیوند می شود و مانند هر پیوندی امكان قبول پیوند صددرصد نیست به این معنی كه در مطالعات مختلف مشخص شده است كه بین 30تا70 درصد سلول های چربی زنده می ماند.حال اگر 30درصد سلول ها زنده بماند بیمار نیاز به جلسات بیشتر تزریق چربی دارد واگر70 درصد زنده بماند بیمار ممکن است از یک جلسه تزریق چربی هم رضایت داشته باشد; اما هر مقدار سلولی که زنده بماند و در محل باقی بماند معمولاً سال های سال ماندگاری خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق چربی

(LIPO INJECTION)

یکی از علل aging(پیری)صورت،از دست رفتن بافت زیرپوستی است در نتیجه این از دست رفتن ،خطوط خنده عمیق شده ،گونه هابرجستگی طبیعی خود را از دست می دهند و صافمی شوند و زیر چشم گود می افتد.

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از بدن خود فرد ازنواحی که به طور طبیعی محل تجمع چربی است (مثل باسن،کنارهای ران پا و...)کشیده شده و به صورت درنواحی که بافت زیرجلدی از بین رفته است تزریق می شود.

از مزایای تزریق چربی می توان موارد زیر را نام برد.

1-   چربی از بدن خود فرد کشیده شده و به خود فرد تزریق می شود بنابراین عوارضی مانند حساسیت و یا پس زدن دیده نمی شود.

2-   بدون بیهوشی و بدون درد،صرفاً با بی حسی موضعی تزریق می شود.

3-   عوارضی مانند آمبولی در این روش که بدون بیهوشی و با تزریق ماده بی حسی در محلول تامسنت انجام می شود وجود ندارد

4-   ماندگاری بالایی دارد.

آموزش های لازم قبل از تزریق چربی:

1-    میزان چربی و محل لیپوساکشن و محل تزریق چربی را پزشک معالج تعیین می نماید.

2- تزریق چربی تحت بی حسی موضعی انجام می شود بنابراین دردی احساس نخواهید کرد. قبل از تزریق چربی  و مراجعه به اتاق عمل پوست،صورت را با آب و صابون شستشو داده و از چربی،دارو و یا و مواد آرایشی پاک نمائید.

3- شب قبل حمام نمایید.

4- درصورت ابتلاء به دیابت،فشار خون بالا،بیماری های خاص یا مزمن به پزشک معالج اطلاع دهید.

5- در صورت مصرف آسپیرین،وارفارین،هپارین،داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و یا هر نوع داوری دیگری به پزشک معالج اطلاع دهید.

6- در صورت ابتلاء به بیماریهای عفونی مانند هپاتیت،ایدز و ... به پزشک معالج اطلاع دهید.

7- در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک معالج اطلاع دهید.

8- اگر جزء بیماران دیالیزی،پیوندی و یا بیماران مبتلاء به بیماریهای خاص می باشید،به پزشک معالج اطلاع دهید.

9- در صورت داشتن حساسیت به هر نوع دارو به پزشک معالج اطلاع دهید.

10-  در صورت داشتن پروتز در صورت یا تزریق ژل غیر قابل جذب در گذشته و انجام میکرودرم ابریژن در یک هفته اخیر و تزریق بوتاکس در 3 روز گذشته به پزشک معالج اطلاع دهید.

11- قبل از مراجعه به اتاق عمل پوست،غذا میل نموده ناشتا به اتاق عمل مراجعه ننمائید.

12.لطفاً قبل از ورود به اتاق عمل موبایل خود را خاموش نمائید.

 

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی:

 

1.پس از تزریق چربی روی محل تزریق به مدت 2 تا 3 دقیقه کمپرس یخ گذاشته و بعد از گذشت 5 دقیقه مجدداً کمپرس بگذارید.این عمل را به تناوب تا 2 ساعت تکرار نمائید.

2.به مدت 2 تا 3 ساعت بعد از تزریق چربی سر و گردن را خم ننموده و دراز نکشید و در طی این مدت بایستید،بنشینید و یا راه بروید و در هنگام استراحت یک بالش اضافه زیر سر بگذارید.

3.بروز درد، ادم (ورم) التهاب و قرمزی در صورت و کبودی،خون مردگی و یا کوفتگی در محل تزریق و اطراف محل تزریق چربی و محل کشیدن چربی طبیعی است.این عوارض در فاصله یک هفته الی 2 هفته بعد از تزریق بهبود می یابد.

4.روی محلهای تزریق چربی،کمپرس یخ در 24 ساعت اول(مورد 1) و کمپرس گرم در 48 ساعت بعد به تناوب بگذارید.

5. از ساییدگی و مالش پوست صورت جداً خودداری نمائید.

6.در صورت بروز درد و یا سردرد استامینوفن کدئین مصرف نموده و از مصرف آسپرین پروفن ژلوفن مفنامیک اسید،ایندومتاسین و دیکلوفناک به عنوان مسکن خودداری نمائید.

7.داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خصوصاً آنتی بیوتیک و مسکن را طبق دستور مصرف نمائید.

8.پس از گذشت 2 هفته نتیجه تزریق چربی مشخص خواهد شد.

9.در صورت بروز هر گونه مشکل سریعاً به پزشک معالج مراجعه نمائید.

10.پانسمان محل تزریق در صورت را 24 ساعت بعد برداشته و صورت را با دست به آرامی با آب ولرم و شامپوی بچه شستشو داده،خشک نموده و پماد تجویز شده را طبق دستور پزشک معالج استفاده نمائید و پانسمان محل لیپوساکشن ( محل کشیدن چربی) را 48 ساعت بعد برداشته و موضع را با دست به آرامی و با آب ولرم و شامپوی بچه شستشو داده،خشک نموده و پماد تجویز شده را طبق دستور پزشک معالج استفاده نمائید.

اگر مقداری از چربی کشیده شده باقی بمانده و تزریق نشود فریز شده ،از این چربی فریز شده می توان در صورت لزوم برای ترمیم استفاده کرد.حداکثر مدت زمانی که می توان چربی را به صورت فریز شده نگه داری نمود 6 ماه الی 1 سال می باشد.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق چربی چیست؟

 

تزریق چربی یکی از روشهای رایج مورد استفاده در جراحی زیبایی صورت است. این روش در واقع یک نوع پیوند بافت است به این معنی که باید سلولهای زنده چربی از بدن گرفته شود و قبل از اینکه سلولها از بین بروند به ناحیه مورد دلخواه پیوند شوند. این کار بدون نیاز به بیهوشی به راحتی قابل انجام است و بر خلاف لیپوساکشن که عوارضی مانند آمبولی چربی دارد در روشی که برای تزریق چربی استفاده می شود، چون مقدار چربی برداشت شده بسیار کم است، چنین عوارضی اصلا وجود ندارد و برای بیمار بی خطر است.

بالا

روش تزریق چربی

 

در این روش، چربی قسمتی از بدن از راه سوراخ کوچکی که ایجاد می شود بوسیله کانولاهای ظریف برداشته می شود، این سوراخ به قدری کوچک است که بعد از انجام کار نیاز به بخیه ندارد. چربی بدست آمده در ابتدا با مقداری خون و سرم مخلوط است لذا این مواد با روشهای مختلف جدا می شوند تا چربی خالص تری به دست آید. در نهایت چربی بدست آمده بوسیله سوزنها و کانولاهای ظریفی که برای این کار طراحی شده اند به قسمتهای مختلف صورت تزریق می گردد.

بالا

کاربرد های تزریق چربی

 

تزریق چربی برای شکل دادن به قسمتهای مختلف صورت (مانند بزرگ کردن لبها و برجسته کردن گونه ها) و رفع چین و چروک صورت به کار می رود. از این نظر اثر و کاربرد چربی مانند تزریق ژل یا فیلر است. تزریق چربی می تواند بسیاری از علائم پیری صورت را از بین ببرد. این روش بویژه در افراد زیر 60 سال که تمایل به لیفت صورت دارند موثر بوده و در اغلب موارد نیاز به لیفت صورت را تا چندین سال به عقب می اندازد. اگر تزریق چربی برای برطرف کردن چینهای سطحی و بهبود جای جوشها به کار می رود معمولا ناحیه تزریق سطحی تر است تا اثر بیشتری از خود نشان دهد. در این حالت چربی تزریق شده باعث کلاژن سازی در زیر پوست شده و تا حدودی پوست جوانتر و شادابتر به نظر می رسد. در مواردی که تزریق چربی برای برطرف کردن چینهای عمیق، برجسته کردن گونه و لبها و حجم دادن به قسمتهای دیگر صورت به کار می رود ناحیه تزریق وسیعتر بوده و از زیر پوست تا قسمتهای عمیق را در بر می گیرد.

بالا

ماندگاری اثر تزریق چربی

 

اثر تزریق چربی بر خلاف تصور اکثر مردم دائمی می باشد. موفقیت تزریق چربی، بستگی زیادی به مهارت پزشک دارد. در مواردی که اثر تزریق زود از بین رفته باشد، اشکالاتی در محاسبات حجم چربی و یا تکنیک انجام کار وجود داشته است، به این معنی که سلولهای چربی منتقل شده یا کم بوده و یا زنده نمانده و بعد از مدت زمانی تمامی چربی جذب شده است. به عنوان مثال یکی از تکنیکهای غلطی که مشاهده می شود این است که پزشک، چربی بیشتری از بیمار گرفته و پس از تزریق ابتدایی، چربی اضافه را در فریزر نگهداری کند تا بعدها مجددا برای تزریق استفاده شود، با این روش مطمئنا هیچگونه سلول زنده ای تزریق نشده و بعد از مدتی اثر آن از بین می رود.

بالا

موارد لزوم تکرار تزریق چربی

 

اگر حجم زیادی از چربی برای شکل دادن به صورت و یا جوانسازی صورت مورد نیاز باشد، ممکن است برای به دست آوردن نتیجه بهتر، تکرار تزریق، لازم باشد. نتیجه تزریق چربی علاوه بر مهارت جراح به وضعیت فرد و مراقبتهای بعد از تزریق نیز بستگی دارد. در افراد سیگاری و کسانی که بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون، بیماریهای انعقادی خون و... دارند، به دلیل اینکه مقدار کمتری از چربی پیوند شده باقی می ماند ، نیاز به تکرار تزریق بیشتر از افراد عادی می باشد. درضمن چربی تزریق شده مانند چربی دیگر قسمتهای بدن رفتار می کند، به این معنی که اگر بعد از تزریق چربی، بیمار وزن زیادی را از دست بدهد، چربی های تزریق شده نیز جذب می شود و فرد نیازمند تکرار تزریق می شود. لذا توصیه می شود اگر قصد کاهش وزن را دارید، قبل از تزریق چربی این کار را انجام دهید.

بالا

مزیتهای مهم تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

 

احتمال عفونت در تزریق چربی بسیار کمتر از تزریق ژل است بنابر این در کسانی که عفونت محل تزریق خطرناک است مانند افرادی که پروتز چانه یا گونه دارند، بهتر است به جای ژل از تزریق چربی استفاده کنند.

در مجموع هزینه تزریق چربی بسیار کمتر از هزینه تزریق ژل است زیرا اغلب ژلهای خوب و کم عارضه، گران بوده و اثر آنها بعد از مدتی از بین می رود و نیاز به تزریق مجدد دارند. در محل تزریق چربی، ناهمواری اغلب دیده نمی شود در حالیکه در محل تزریق ژل ایجاد ناهمواری بسیار شایع است و ممکن است تا مدتهای طولانی از بین نرود، این حالت در لبها و زیر چشمها بیشتر دیده می شود.

با تزریق چربی در لایه های سطحی و زیر پوست، کلاژن سازی بیشتر شده و پوست بعد از مدتی شادابتر و جوانتر به نظر می رسد ولی تزریق ژل اغلب اثر خاصی روی پوست ندارد. بنابر این در افرادی که که خواهند پوست شادابتر با چینهای کمتر داشته باشند، تزریق چربی بهتر از ژل است.

چربی تزریق شده حرکت نمی کند، ولی در تزریق ژلها مخصوصا آنهایی که طولانی اثر می باشند، گاهی جابه جایی ژل مشاهده می شود.

بالا

معایب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

 

اثر ژل فوری ظاهر می شود، تورم و کبودی بعد از تزریق ژل بسیار کمتر است، در حالی که نتیجه تزریق چربی بعد از چند هفته خود را نشان می دهد. بنابراین اگر قصد دارید به زودی در مراسم اجتماعی خاصی مانند عروسی شرکت کنید به هیچ وجه تزریق چربی انجام نداده و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

در تزریق چربی ابتدا باید از ناحیه دیگری از بدن، چربی برداشته شود، بنابراین کبودی و تورم آن ناحیه نیز بوجود می آید ولی در تزریق ژل چنین نیست (بعضی از افراد از برداشت چربی از ناحیه شکم و رانها که باعث کوچکتر شده این قسمتها می شود، خوشحال می باشند).

تزریق چربی نسبت به تزریق ژل زمان بیشتری نیاز دارد کسانی که لاغر هستند چربی به اندازه کافی ندارند و چاره ای جز استفاده از ژل ندارند.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق بوتاکس:

بوتاکس سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید میشود.ماده موثره این دارو مخلوطی از سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A با هما گلوتینین می باشد.

 

بوتاکس همچنین حاوی آلبومین و لاکتوز است و به صورت پودر عرضه میشود.برای تزریق،بوتاکس در سرم نمکی حل می شود.این دارو در محل اتصال عصب و عضله با مهار آزاد سازی یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین از انتهای عصب که به طور طبیعی سبب انقباض عضله می شود، به فلج شدن ماهیچه و انقباض غیر طبیعی آن منجر می شود.

 

از بوتاکس برای رفع چین و چروکهای نیمه فوقانی صورت ( پیشانی _ خط اخم و اطراف چشم) استفاده می شود.همچنین از بوتاکس می توان برای کاهش تعریق در نواحی زیر بغل و کف دست استفاده نمود . تأثیر دارو موقت و بین 4 تا 6 ماه می باشد و باعث کاهش چین و چروک ها می گردد ولی فلج کامل عضله نمی دهد.با شروع از بین رفتن تأثیر دارو تزریق مجدد لازم می شود.

 

موارد منع مصرف بوتاکس:

 

1-    بیماران با سابقه مصرف سیکلوسپورین و آنتی بیوتیک از دسته آمینو گلیکوزیدها و دی پنسیلامین

2-    بیمارانی با سابقه ابتلا به میاستنی گراویس سندرم لامبرت،ALS

3-    بیمارانی با سابقه بیماریهای تنفسی

4-    بیمارانی با سابقه سختی یا اشکال در بلع

5-    حساسیت به بوتاکس یا فرآورده های آن

 

 

مراقبتهای لازم قبل از تزریق بوتاکس:

 

1-    میزان دارو و محل تزریق را پزشک معالج تعیین می نماید.

2-    قبل از تزریق،صورت،گردن،دست یا پای خود را با آب و صابون به خوبی شستشو داده و تمیز نمائید.

3-    تزریق بوتاکس دردناک نیست و نیازی به بی حسی نیست.

4-    در صورت ابتلا به دیابت،فشار خون بالا،بیماریهای خاص یا مزمن به پزشک اطلاع دهید.

5-    در صورت مصرف وارفارین،هپارین،آسپرین و یا هر نوع دارو به پزشک اطلاع دهید.

6-    در صورت ابتلا به بیماریهای عفونی مانند هپاتیت،ایدز و ... به پزشک معالج اطلاع دهید.

7-    اگر در بیماران دیالیزی،پیوندی و یا بیماران مبتلا به بیماریهای خاص می باشید به پزشک معالج اطلاع دهید.

8-    در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک معالج اطلاع دهید.

9-    در صورت داشتن حساسیت به هر نوع دارو به پزشک اطلاع دهید.

10. در صورت داشتن حساسیت به هر نوع دارو به پزشک معالج اطلاع دهید.

11.در صورت مصرف هر گونه دارو یا داشتن اعتیاد به مواد مخدر و الکل به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

 12-1 تا 2 روز قبل از تزریق از مصرف مسکن ( غیر استامینوفن) ویتامین E و داروهای گیاهی خودداری نمائید.

13. 7 تا 10 روز قبل از تزریق از مصرف آسپرین خودداری نمائید.

14. قبل از مراجعه به اتاق عمل پوست غذا میل نموده و ناشتا به اتاق عمل مراجعه ننمائید.

15. لطفاً قبل از ورود به اتاق عمل موبایل خود را خاموش نمایید.

 

مراقبتهای لازم پس از تزریق بوتاکس:

 

1.پس از تزریق بوتاکس روی محلهای تزریق به تناوب به مدت 3 تا 5 دقیقه کمپرس یخ بگذارید.

2.به مدت 2 تا 3 ساعت بعد از تزریق سر و گردن خود را خم ننمائید و در حال عمودی (ایستاده یا نشسته) قرار داشته و از دراز کشیدن  و خوابیدن پرهیز نمائید.

3.به مدت 2 تا 4 ساعت پس از تزریق،عضلات ناحیه تزریق را با اخم کردن و بالا بردن ابروها و خندیدن مرتباً منقبض و منبسط نمائید.

زیرا دارو در عضلاتی که انقباض فعال داشته باشند بهتر عمل می نماید.

4. از ماساژ و دستکاری ناحیه تزریق به مدت 48 ساعت خودداری نمائید.

5.در صورت بروز سردرد استامینوفن هر 6 ساعت مصرف نمائید.از مصرف بروفن،ژلوفن، مفنامیک اسید و آسپرین به عنوان مسکن خودداری نمائید.

6.بروز ضعف عضلانی در عضلات اطراف محل تزریق طبیعی است و ظرف مدت چند روز برطرف می شود.

      7- در صورت بروز واکنشهایی آلرژیک مثل ایجاد راشهای پوستی یا علائم شبیه آنفلوانزا یا هر عارضه جانبی مشکل ساز یا مرتبط سریعاً به پزشک معالج مراجعه نمائید.

      8- اثر دارو معمولا از 2 روز بعد از تزریق شروع می‌شود و پس از 7 تا 10 روز به حداکثر تاثیر خود می‌رسد.

      9- پس از تکمیل شدن اثر دارو از منقبض کردن مکرر عضلات صورت، اخم کردن و بالابردن ابروها اجتناب کنید.

       10- به مدت 3 الی 5 روز بعد از تزریق بوتاکس از رفتن به استخر، سونا، جکوزی، و سولاریم خودداری نمائید.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

تزریق چربی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

بافت چربی در تمامی بدن منتشر بوده و علاوه بر قوام دادن به پوست و تأمین نیازهای تغذیه ای افراد، نقش ضربه گیر و محافظ اعضای زیر پوست از آسیب های محیطی را نیز بر عهده دارد. تزریق چربی روشی شناخته شده و ایمن است که در آن از بافت چربی به عنوان حجم دهنده (یا فیلر طبیعی) برای پر کردن خطوط و چین و چروک ها و تأمین حجم از دست رفته و زیبا کردن نواحی مختلف صورت و بدن به کار می رود. استفاده از چربی محدودیت سنی و جنسی ندارد و با توجه به این که بافت چربی استخراج شده از بدن خود فرد بوده و ماده ای بیگانه یا مصنوعی برای بدن تلقی نمی شود، به خوبی در محل تزریق شده پذیرفته شده و بدون داشتن خطرایجاد واکنش های حساسیتی یا پس زده شدن، تدریجاً جزو بافت طبیعی و ساختار آن ناحیه می شود.

 

بیشترین کاربرد تزریق چربی در موارد زیبایی صورت و برای ترمیم چین و چروک های طبیعی یا ناشی از افزایش سن این ناحیه به کار می رود. خط خنده، خطوط عمیق اخم، زیر چشم و اطراف پلک ها (بخصوص در افرادی که حدقه هایی فرو رفته و تیره دارند)، فرو رفتگی های گونه ها و شقیقه ها جزو مواردی هستند که با تزریق چربی بهبود قابل ملاحظه ای پیدا می کنند. برجسته کردن لب و گونه و چانه به منظور زیبایی نیز امکان پذیر است. یکی از بهترین کاربردهای تزریق چربی در اصلاح اسکار (یا جوشگاه) ناشی از آکنه یا سوختگی یا زخم است. از تزریق چربی برای فرم دادن و زیباسازی باسن و سینه های خانم ها نیز استفاده شده است که دکتردائر ترجیح می دهد این گونه کارها را به متخصصین خانم ارجاع دهد.

 

 

 

 

مزایای تزریق چربی:

 

از آن جا که چربی استخراج شده بافت طبیعی بدن خود فرد است، کدهای ژنتیکی شناسایی کاملاً مطابق با سیستم ایمنی بدن داشته و به هیچ عنوان امکان آلرژی و پس زدن پیوند  یا حرکت در زیرپوست وجود ندارد. همچنین مقدار کافی از آن در تمام بدن وجود داشته و از نواحی مختلف بدن نیز می توان برای برداشت چربی استفاده کرد، گرچه باسن، ران ها، زیرشکم و پهلوها جزو نواحی معمول و متداولی هستند که برای برداشت چربی از آنها استفاده می شود. مزیت دیگر آن دوام طولانی تر آن نسبت به پُرکننده های دیگر (همچون اسیدهیالورونیک) است و تا حدود یک سال – یا گاه بیش از این مدت- باقی می ماند. همچنین امکان نگه داری از چربی در فریزر تا حد 6 الی 12 ماه نیز وجود دارد، بنابراین در صورت نیاز به تزریق مجدد دیگر نیازی به استخراج چربی نیست و با هزینه ای اندک می توان از ذخیره خود فرد برای ترمیم و بهبود وضع موجود سود جست.

 

 

 

عوارض تزریق چربی:

 

تزریق چربی بجز کبودی و تورم ناحیه ی تزریق که گاه 7 تا 14 روز ادامه می یاید، عارضه ای در بر ندارد. عدم قرینگی مختصر قابل ترمیم و رتوش است. تزریق بیش از حد چربی می تواند در روند خون رسانی ناحیه تزریق اختلال ایجاد کرده و باعث از بین رفتن چربی شود، بنابراین باید تشخیص حجم موردنیاز تزریق را به پزشک و تیم درمانی واگذار کرد و اصرار بر "زیاد تزریق کردن" نداشت.

 

 

 

مراحل انجام تزریق چربی:

 

پس از ضدعفونی کردن ناحیه ی مورد نظر برای برداشت چربی، بیحسی موضعی با تزریق داروی بیحسی داده شده، سپس با استفاده از سرنگ های مخصوصی که سرسوزن های خاصی به نام "کانولا" به آنها متصل شده است، چربی از بدن خارج می شود. چربی استخراج شده با سرم شستشو داده می شود و خون و سایر مواد از آن جدا می شود و پس از ضدعفونی و بیحس کردن ناحیه ی مورد نظر برای ترمیم، تزریق با "کانولا"های مخصوص انجام می پذیرد. کل این موارد در زمانی بین 2 تا 4 ساعت صورت می پذیرد که این زمان بسته به حجم چربی موردنیزا و منطق درمان متفاوت است. برای بهبود نتایج و طولانی تر ماندن  تزریق چربی می توان از ترکیب پی آر پی (پلاسمای غنی شده از پلاکت) با چربی نیز استفاده کرد و این مخلوط را تزریق کرد.

 

 

 

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی:

 

1- در زمان مراجعه و ترخیص از کلینیک نباید رانندگی کرد و پس از انجام کار باید از تاکسی یا کمک همراهان برای رسیدن به منزل استفاده کرد.

 

2- بلافاصله یا طی چند روز بعد از تزریق چربی، صورت متورم و کبود می شود. این حالت غیرعادی نبوده و جای نگرانی ندارد و تدریجاً در طی چندین روز خودبخود از بین می رود.

 

3- محل برداشت نیز ممکن است دچار تورم و کبودی شود که آن هم با گذشت زمان از بین می رود ولی گاهی آثار فرورفتگی مختصری در نواحی خارج ران یا باسن باقی می ماند که می بایست بیمار از این احتمال باخبر باشد. تورم در طی روز و شب ممکن است کم یا زیاد شود که این موضوع نیز غیرعادی نیست.

 

4- بستن محکم ناحیه ی برداشت با باند کشی یا گن فشاری به مدت دو تا چهارهفته ضروری است.

 

5- از دومین روز بعد از تزریق می توان حمام کرد، ولی بهتر است از آب ولرم استفاده شده و زمان حمام کردن حتی المقدور کوتاه باشد.

 

6- در سه روز نخست بعد از تزریق باید از کمپرس آب سرد برای کاهش ورم استفاده شود. از روز سوم به بعد می توان از کمپرس آب گرم برای کاهش تورم و کبودی استفاده کرد.

 

7- درهفت تا ده روز نخست باید در منزل استراحت کرد و از فشردن یا دستکاری کردن نواحی تزریق و برداشت خودداری کرد تا چربی ها جابجا نشوند. هر نوع کار سنگین و خم و راست کردن بیش از حد سر در این مدت مجاز نیست. بهتر است نماز نشسته خوانده شده و مهرنماز را بالا آورده و بر آن سجده کرد. در موارد تزریق چربی در دست ها باید از انجام کارهای خانه و کارهای سنگین خودداری شود.  پیاده روی در حد یک تا یک و نیم کیلومتر در روز بلامانع است و به تسریع بهبود و جلوگیری از تشکیل لخته در رگ های بدن کمک می رساند، ولی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ورزش های سنگین و دویدن یا شنا و استفاده از سونا و جکوزی جایز نیست. بهتر است در این مدت برای خواب چند بالش را زیر گردن و کتف ها قرار داد و با زاویه ای نزدیک به 30 تا 45 درجه و به شکل طاق باز خوابید تا تورم کمتر شود.

 

8- مصرف نمک در حد امکان کم و محدود شود. مصرف آب فراوان و آب آناناس و آب میوه های تازه به تسریع درمان کمک می کند.

 

9- مصرف ضدآفتاب و کرم های فونداسیون سبک برای پوشاندن کبودی از روز دوم به بعد بلامانع است.

 

10- مصرف آنتی بیوتیک بنا به صلاحدید پزشک صورت می گیرد و از دو روز قبل تا پنج روز بعد از تزریق ادامه می یابد. برای تسکین درد از استامینوفن معمولی یا کدئینه می توان استفاده کرد.

 

11- غیرقرینه بودن احتمالی نواحی تزریقی نگران کننده نیست و با گذشت زمان و طی چند هفته قرینگی حاصل می شود. علت این غیرقرینگی تفاوت در میزان ورم دو سمت صورت است.

 

12- در صورت بروز تب، سرخی شدید یا ترشحات چرکی یا درد شدید به پزشک مرتجعه شود.

 

13- به یاد داشته باشید که همیشه تزریق چربی نیاز به ترمیم (یا اصطلاحاً رتوش کردن) دارد و این ترمیم معمولاً چند ماه بعد از تزریق اول انجام می شود. در خطوط کنار دهان و لب ها این نیاز بیشتر دیده می شود. تزریق بیش از حد چربی عوارضی از قبیل غیر قرینه شدن اجزای صورت را در پی دارد و خارج کردن چربی های اضافه بسیار سخت تر از تزریق مجدد در نواحی نیازمند رتوش است. این پزشک شما است که میزان و حجم موردنیاز را تخمین می زند و می بایست به تجارب و نظرات او توجه داشت تا نظرات شخصی یا اطرافیان.

14- صبور بودن نکته اساسی حصول نتیجه است. معمولاً چند روز بعد از تزریق بیماران در اثر فشار ناشی از صحبت های اطرافیان دچار استرس می شوند و شتاب زده خواستار خارج کردن چربی ها یا برعکس آن- تزریق دوباره ی چربی- می شوند. این کار امکان پذیر نیست و بهتر است قبل از پذیرفتن انجام عمل تزریق چربی به خوبی از خواسته ها و میزان صبوری خود مطمئن شده و با اطلاع همسر و اطرافیانتان تصمیم به انجام کار بگیرید تا عوارض بعد از تزریق برایتان قابل پذیرش باشد. حصول نتیجه نهایی گاه تا چندین ماه به طول می انجامد. قبل از شش ماه نمی توان به رتوش نواحی تزریق شده دست زد.

 

15- ماندگاری چربی در نواحی از صورت که تحرک زیادی دارند –همچون کنار دهان، چانه و لب ها- کمتر از سایر نقاط بدن است و جذب چربی نیز سریع تر اتفاق می افتد، بنابراین گاه نیاز به یک یا دو بار تزریق مجدد در فواصل زمانی چند ماهه وجود دارد. در روشی که ما به کار می بریم، در نخستین بار حجم چربی خارج شده زیادتر از حد نیاز است و مازاد این چربی در شرایط استریل در فریزر نگهداری شده و در صورت نیاز برای رتوش استفاده می شود.

 

16- میزان ماندگاری چربی در نواحی تزریق شده از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه افراد یک عدد ثابت را در نظر گرفت. به طور متوسط سی تا چهل درصد از چربی تزریق شده در مرحله اول تا یک سال باقی می ماند و بخشی از این چربی باقی مانده هم جزو بافت همان منطقه شده و به رشد و زندگی خود ادامه می دهد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

ه سنی براي عمل جراحی پلاستيك بينی مناسب است؟

سن عمل جراحی پلاستیک:  در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است.

 

آيا عمل جراحی پلاستيك بينی در افراد مسن امكان پذير است؟

عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن:  از آنجا كه باافزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

 

آيا وضعيت روحی و روانی فرد درانجام عمل جراحی بينی تأثير دارد؟

تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل جراحی بینی: بي ترديد تأثير بسزايي دارد. چه بسيار بيمارانی كه پس از عمل باوجود نتيجه رضايت بخش، به دليل مشكلات روحی-روانی، وسواس فكري يا شخصيت هاي متزلزل و بيش از اندازه تأثيرپذير از ديگران، از نتيجه عمل خود ناراضي اند.

 

شمار زيادي از افرادي كه خواهان جراحي زيبايي بينی هستند، از نظر خود دلايل موجهي دارند، به مانند كسب موفقيت درتشكيل زندگي زناشويی، يافتن اعتماد به نفس بيشتر دربرخوردهاي اجتماعي، جلب رضايت خانواده ودوستان و..... .

 

دراين مقطع بايد ضمن ارزيابی بيمار به او گوشزد شود كه تغييرات ظاهري، به نجات ازدواج درحال شكست، بدست آوردن شغل جديد يا بهبود چشمگير در زندگي كمك معجزه آسايي نمي كند. درضمن ضروري است كه افرادي كه از جراحي انتظاري غیرواقع بینانه دارند، از عمل صرف نظركنند. همچنين لازم است كه جراحي زيبايي درافرادي كه دچار بحران هاي شديد روحي، اضطراب يا هيجان هاي ناپايدار هستند، به تعويق افتد.

 

به طورمعمول داوطلب مناسب جراحي پلاستيك بيني فردي است كه از عمل انتظار واقع بينانه اي دارد و براي انجام عمل تحت فشار ديگران نيست و مهمتر آنكه انتظار تغييرات بزرگي رادر بهبود روابط فردي واجتماعي پس از عمل خود ندارد وقوي ترين دليلش براي انجام جراحي بينی خشنودی شخص خود باشد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()