نوشته شده توسط : navidalmasiiii

ریزش مو

در ناحیه سر یک انسان بطور متوسط یکصد هزار تار مو وجود دارد و هر مو بطور معمول هزار روز عمر می کند و بعد وارد مرحله استراحت شده و بعد از سه ماه ریزش می کند. اما در حالت نرمال موها حالت موزاییک دارند، بطوری که وقتی یک مو وارد مرحله ریزش می شود، موی کناری وارد مرحله رشد می شود. بطوری که در حالت عادی که روزانه 40 100 تار مو ریزش می کند، فرد زیاد احساس نمی کند چون جبران می شود. اما اگر تعداد ریزش بیش از صد تار مو در روز شد، غیرطبیعی تلقی شده و بتدریج بیمار احساس کاهش مو و طاس شدن می کند.

دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که ازآن جمله می توان به مسائل ارثی یا طاسی پترن، کم خونی ها، استرس ها، عفونت ها، سرطان های داخلی، مشکلات هورمونی مثل تخمدان ها در زنان، کم کاری و پر کاری غده تیروئید و کاهش زخیره فریتین سرم، بدنبال زایمان، بدنبال قطع مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی و بعضی داروها مثل داروهایی که در شیمی درمانی سرطان ها بکار می روند، بعضی داروهای روان پزشکی از جمله سدیم والپرات، داروهای ضد انعقادی مثل وارفانین، رادیوتراپی و بسیاری از عوامل دیگر مثل سبوره، خارش و چربی و شوره سر، خشکی بیش از حد مو ها و استفاده غیر صحیح از سشوار و شانه و برس، همگی در ریزش مو نقش دارند. پس می توان به جرأت اشاره کرد که ریزش مو می تواند یک علامت از یک بیماری زمینه ای باشد که پزشک باید با کاوش آن را بیابد و در صورت امکان درمان کند.

اما بیشترین و شایع ترین علت ریزش مو طاسی پترن یا آلوپس آندروژنیک است که هم در مردان و هم زنان دیده می شود. در مردان در سنین بعد از بلوغ شروع و در زنان کمی دیرتر اتفاق می افتد.

درمان این نوع ریزش مشکل است چون ژن مربوطه را در حال حاضر نمی توان از بین برد. بنابراین با درمان های دارویی می توان از ریزش بیشتر جلوگیری کرد و تا حدی با مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل رویش مجدد مو ایجاد کرد. لازم به ذکر است که نوع شامپو بر حسب خشک و چرب بودن یا شوره داشتن و خارش کردن، متفاوت است و با تشخیص متخصص پوست باید شامپوی مناسب برای بیمار تجویز گردد. در مواردی که کمبود آهن و یا روی یا ویتامین D3 وجود داشته باشد، باید آنها را هم به طور همزمان درمان کرد.

در موارد پیشرفته ریزش و بعد از سن 25 سالگی در صورتی که بیماری بانک موی خوبی در پشت سر داشته باشد، می توان به ریزش نواری (fut) یا روش پانچی (fit) برای بیمار مو کاشت چون این روش مؤثرتر و دائمی تر بوده و امروزه با کاشت به روش واحد فولیکولی نتایج زیبایی خوبی دارد.

از روش های فیزیکی مثل شانه لیزری و روش مزوتراپی که مواد مؤثر رشد مو را به طور موضعی در اختیار فولیکول مو قرار می دهد هم مؤثر بوده و مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

روش کاشت موی FIT:

تکنیک کاشت موی FIT قدیمی ترین و رایج ترین تکنیک جراحی کاشت مو در جهان و به ویژه ایران میباشد.در این تکینک لایه ای از پوست به صورت نواری حاوی پیاز و ریشه مو برش و برداشته میشود سپس به قسمتهای کوچکتر جهت احیاء فولیکولهای مو تبدیل شده و آماده کاشت در محل دریافت میگردد .

 

مضرات FIT

در این روش در اکثر موارد علی رغم تبلیغات گسترده ی کاشت مو در هر بار عمل جراحی امکان کاشت مو بیش از 4000 تار وجود نداشته و اعدادی مانند 12000و 16000 تارتبلیغات کذب و صرفا در جهت جذب مخاطب میباشد.

در روش FIT در بیشتر موارد اثر بریدگی نوار پشت سر و بخیه های آن به صورت اسکار تا مدتی طولانی و بعضا دائمی به جای مانده و فقط در صورت بلند نگه داشتن موها میتوان موضع را استتار کرد.

در تکنیک کاشت موی FIT در اکثرت موارد خط رشد جلوی سر به حالتی غیر طبیعی و اصطلاحا موی عروسکی دیده میشود که بالطبع ظاهری زیبا و قابل قبول را تامین نمیکند .

پس از انجام عمل کاشت مو،بیماران ملزم به استفاده از شامپو و لوسیون های مخصوص جهت حفظ ،نگهداری و ترمیم مواضعی که تحت عمل بوده اند میباشند.

هرگونه استرس ،فعالیت بدنی سخت و استعمال دخانیات ، پس از انجام عمل کاشت مو میتواند منجر به ریزش مجدد موهای کاشته شده گردد.

تقریبا در اکثر مواقع افرادی که روش کاشت مو را انتخاب میکنند به تراکم موی مورد نظر دست پیدا نمیکنند و بسیاری از آنان پس از انجام عمل کاشت مو و پرداخت هزینه های جراحی به استفاده از روشهای ترمیم مو و یا در بعضی موارد به استفاده از پودرهای پوششی مانند Topic روی می آورند.

در برخی موارد نیز احساس کرخی و بی حسی در مواضع تحت عمل کاشت مو و حتی بعضا عفونت نیز پس از انجام عمل کاشت مو جزو مشکلات ایجاد شده برای افراد میباشد.

روش کاشت موی FIT ,FUT دارای محدودیت از لحاظ سنی و همچنین برخی بیماریها مانند بیماران قلبی و فشار خون میباشد، به عنوان مثال افراد زیر 28 سال و بالای 55 سال موارد مناسبی برای کاشت مو نمیباشند.

روش کاشت موی FUT :

در روش کاشت موی FUT نیز مانند روش کاشت موی FIT برخی مشکلات وجود دارند مانند: عدم دستیابی به تراکم لازم ، دوران نقاهت و طول درمان نسبتا طولانی ،محدودیت در فعالیتهای روزمره و امکان ریزش مجدد موهای کاشته شده.

برخی از افراد بر این باورند که در روش کاشت موی FUT آثار عمل جراحی در قسمت پشت سر وجود ندارد ،در صورتیکه در بسیاری از موارد دیده شده که پس از انجام کاشت موی FUT نقاطی به صورت بسیار مشخص در پشت سر فرد از پانچ های انجام شده به جای مانده است.

از دیگر مشکلات روش کاشت موی FUT میتوان به عدم رشد مجدد موها در مواضع پانچ شده در اغلب موارد اشاره نمود.

بسیاری از افراد پس از انجام روش کاشت موی FUT با این مشکل روبرو میشوند که به همان میزان که روش کاشت مو توانسته به موهای بالای سر که دچار ریزش شده اند اضافه کند،از موهای اطراف سر موسوم "مناطق اهدا کننده" میکاهد.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

-روش FIT :

درتکنیک FITپسازبیحسیموضعیودرشرایطاستریل،موهاییکهقراراستپیوندشوند(گرافتهایمو) تکتکوبصورتجداگانهازمنطقهایدرپشتسرکهبهآنبانکموگفتهمیشودجداشدهودرمرحلهبعددرجلویسرکاشتهمی شوند.  بخاطرعدمتاثیرپذیریبانکمو(ناحیهدهندهپیوندمو) ازهورمونمردانهیاتستوسترون،موهایاینناحیهدچارریزشناشیازهورمونمردانهنمیشونددرنتیجهبرایاستفادهدرکاشتموایدهآلهستند.
درروش FIT واحدهایفولیکولیموبه وسیلهابزارخاصیکهقطریکمترازیکمیلیمترداردازبسترپوستجداشدهودرمدتزمانکوتاهیپسازاستخراجاینفولیکول هابرایکاشتبکارمیروند.درمرحلهبعدباتوجهبهوسعتناحیهطاسیوطراحیخطرویشموورعایتاصولزیباییشناسیوعلمی،درمنطقهایازجلوووسطسرکهقراراستکاشتانجامشود،توسطابزاریخاصحفراتمیلیمتریرویپوستایجادمیشودتادرمرحلهآخرگرافتهایبرداشتشدهدراینحفراتبسیارریزکاشتهشوند.

از مزایای روش FIT عدم وجود خط بخیه در پشت سر است ولی عیب این روش این است که اولا تعداد خیلی کمتری گرافت مو برای کاشت در اختیار می گذارد و در نتیجه وسعت کمتری توسط آن قابل کاشت و پوشش است، ثانیا این روش زمان بسیار بیشتری نسبت به روش FUT نیاز دارد و ممکن است طی دو یا چند جلسه انجام شود در صورتیکه روش FUT در یک جلسه انجام می شود.


3-روش ترکیبی:

چنانچهازهردوروش FIT و FUT برایکاشتمواستفادهشودناماینتکنیکروشترکیبیخواهدبود.روشترکیبیبهصلاحدیدپزشکمعالجوتمایلبیماربرایافرادیمناسباستکهبه دلیلوسعتزیاد ناحیهطاسیوانتظاربیمار، انجامیکمرحلهکاشتموبرایایشانکافینیست یا فرد بانک موی خوبی در ناحیه پشت سر ندارد.کاشتموبهروشترکیبیمعمولابهایننحواستکهابتداباتکنیک FUT نواریپوستیازپشتسربیمارجداشدهوزیرمیکروسکوپفولیکولهایمویآناستخراجمیشودتابرایکاشتآمادهگردند. درمرحلهبعدیازتکنیک FIT استفادهمیشودوگرافتهایلازمرادرمنطقهایدرپشتسربیماربهنام Safe Donor Zone وازحدود 1 سانتیمترپایینترو 1 سانتیمتربالاترازخطبخیه FUT  یا از نواحی دیگر مثل جلوی سینه آقایان برداشتمیکنیم.سپسبااستفادهازابزارخاصحفراتریزیدرناحیهطاسیایجادکردهتاگرافتهایآمادهبرایپیوندطبقطراحیهنریوعلمیدرمناطقمذکورکاشتهشوند.

لازماستبدانیدهرکدامازمراحلگفتهشدهشاملجزئیاتبسیارمهمیهستندکهمهارتدرانجامهرکدامازآنهاموجبرسیدنبهبهتریننتایجکاشتمومیشود.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

دوران بعد از عمل ، باید ها و نبایدها:

دستورات پس از عمل کاشت مو که باید رعایت شوند، در زیر لیست شده اند:

v      روز انجام عمل:

1)      در طول شب پانسمان را باز نکنید.

2)      در صورت وجود درد، قرص استامینوفن کدئین را استفاده کنید.

3)      قرص پردنیزولون را جهت کاهش ورم، طبق دستور تا 3 روز مصرف نمایید.

4)      فعالیت های معمول را انجام دهید ولی از فعالیت های سنگین و ورزش شدید تا زمان کشیدن بخیه ها اجتناب کنید.

5)      هنگام خوابیدن 2 یا چند بالش زیر سرتان بگذارید تا سرتان بالاتر قرار گیرد.

 

 

v      روزهای 1 تا 3 پس از عمل:

1)      یک روز پس از عمل پانسمان خود را بردارید.

2)      از روز بعد از عمل بطور روزانه دوش بگیرید و اجازه دهید آب به راحتی روی گرافت های کاشته شده و بین آنها عبور کند.

3)      موها را شانه کنید ولی اجازه ندهید که دندانه های شانه دلمه کنار موها را از جای خود بکند.

4)      دلمه های درو گرافت ها را نکنید یا خراش ندهید، حتی در صورت وجود خارش شدید. اگر خارش وجود داشت از داروهای ضد خارش استفاده کنید.

5)      پماد جنتامایسین چشمی را روزی 1 یا 2 بار روی عمل برداشت نوار (محل بخیه) بمالید.

v      روزهای 4 تا 7 بعد از عمل:

1)      ورزش سبک را انجام دهید.

2)      دستورات مربوط به دوش گرفتن، شانه کردن و پماد زدن محل بخیه را همانند آنچه در بالا گفته شد را ادامه دهید.

 

v      روزهای 7  تا 10 روز بعد از عمل:

  1. 1.      بخیه ها را با مراجعه به پزشک بکشید.
  2. 2.      می توانید فعالیت های ورزشی معمول خود را انجام دهید.
  3. 3.      دلمه ها به تدریج در طی این روزها از بین خواهد رفت.

 

 

در هفته اول موقع خواب با قرار دادن چند بالش در زیر سر، سر بالاتر قرار گیرد تا از تورم در پیشانی جلوگیری شود.

شستشوی منظم موها بعد از جراحی بسیار مهم است. بیماران تصور می کنند این کار باعث بیرون آمدن گرافت ها خواهد شد اما اگر شستشو به روش صحیح انجام شود احتمال جابجایی گرافت ها اندک است. شستشو با شامپو کمک می کند لکه های خون و چربی و دلمه های تشکیل شده بر روی منافذ کاشت به ملایمت پاک شود. معمولاً دلمه ها ظرف چند روز تا یک هفته شسته می شود در غیر این صورت بیمار به اندازه کافی سر خود را نشسته است. رعایت بهداشت از بروز عفونت پیشگیری و همچنین شستشو به ریزش طبیعی موهای کاشته شده کمک می کند.

گرافت های کاشته شده در سه- چهار روز اول بیش از هر زمان دیگر آسیب پذیر هستند و در همان مقطع زمانی بیشترین احساس خارش وجود دارد. مالش دادن و به ویژه خاراندن پوست سر با ناخن های دست می تواند به راحتی گرافت ها را از جا درآورد و بنابراین باید از انجام آن اجتناب شود. درصورت وجود خارش باید از داروی ضد خارش استفاده نمایید.

چه انتظاری بایدداشته باشیم؟

اکثریت موهای کاشته شده ظرف 3 تا 8 هفته اول پس از عمل (غالبا از هفته سوم، چهارم) در اثر پدیده ای به نام آناژن افلوویوم anagen effluvium خواهد ریخت. موهای ریخته شده طی حدودا 3 تا 6 ماه پس از عمل مجددا خواهد رویید. موهای تازه درآمده در ابتدا نازک بوده سپس رفته رفته ضخامت و طول آنها افزایش می یابد. در پایان سال اول موهای جدید مثل موهای اصلی بیمار ضخیم و بلند می شود.

گاهی اوقات در اولین ماه بعد از عمل بیمار مشاهده می کند که موهای کوچکی به همراه ریشه می ریزد. حتی ممکن است موهای چسبیده به دلمه های کوچک طی یکی دو هفته اول بریزد. این پدیده کاملاً طبیعی است و باید تاکید شود پیاز مو که سازنده موی جدید است هنوز درون پوست باقی مانده است.

گاهی اوقات خصوصیات موهای تازه روییده تا حدودی با موهای اصلی فرق می کند مثلا ممکن است مجعدتر یا حتی کمی زبرتر به نظر برسند. غالبا درخشندگی طبیعی آنها نیز کمتر است. وقتی این موها در زیر میکروسکوپ بررسی می شود تغییراتی در کوتیکول یا لایه خارجی ساقه مو دیده می شود. این پدیده نیز موقت است و همزمان با چرخه رشد طبیعی موها ظرف 12 تا 18 ماه برطرف خواهد شد.

معمولاً محل برداشت نوار پوستی از پشت سر مختصری متورم و دردناک خواهد بود. بخاطر داشته باشید این ناحیه بخیه شده است و هر نوع بخیه با مختصری واکنش التهابی، تورم و احساس درد همراه است. معمولاً احساس درد و یا کرختی پشت سر به سرعت ظرف 3 تا 4 روز اول کمتر می شود. غالبا احساس درد ظرف یک هفته برطرف می شود ولی احساس کرختی چند ماه ادامه می یابد. با رشد مجدد رشته های عصبی احساس کرختی نیز کاهش یافته و کاملا برطرف خواهد شد.

مطلب دیگری که اطلاع بیماران از آن اندک است پدیده ریزش موی ناشی از شوک عمل یا تلوژن افلوویوم است. در این پدیده موهای اصلی که در مجاورت منافذ کاشت در ناحیه گیرنده قرار دارند حدود 2 تا 3 ماه پس از کاشت مو وارد مرحله استراحت شده و بطور موقت یا دائم خواهند ریخت. موهای کرکی که بطور طبیعی دیر یا زود خواهند ریخت، نسبت به موهای ضخیم و سالم بیشتر در معرض شوک عمل هستند. اگر موهای ضخیم بریزد معمولا مجددا رشد خواهند کرد ولی بعید است موهای کرکی رویش دوباره داشته باشند. اگر موهای کرکی به سبب شوک ناشی از عمل بریزد سر بیمار تا چند ماه کم پشت تر به نظر خواهد رسید پس از آن موهای ضخیم جدید رشد و پوشش کافی ایجاد خواهد کرد. در بسیاری از بیماران ظرف چند ماه پس از عمل با رشد موهای کاشته شده تراکم موی نسبتا مناسبی ایجاد خواهد شد. البته نتیجه نهایی عمل پس از یک سال مشخص خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

خارج شدن نوک بینی از حالت طبیعی بعد از عمل جراحی پلاستیک:  ظربف ترین قسمت بینی نوک آن است. نوک بینی ساختمان پیچیده ای مرکب از پوست، بافت همبندی و داربست غضروفی است. نسبت و میزان این بافت ها در افراد مختلف متفاوت است به گونه ای که در هر فرد با یک آناتومی مخصوص خود فرد در نوک بینی مواجه هستیم. این تفاوت ها، به همراه پیچیدگی های فرآیند های التیامی در بافت های نرم نوک بینی در گذر زمان، جراحی نوک بینی را به یکی از پر مجادله ترین مباحث جراحی پلاستیک بینی بدل ساخته است به طوری که نظرات و سلایق بسیار متفاوت جراحان در جراحی نوک بینی، بخش های مفصلی از کتاب های جراحی پلاستیک بینی را به خود اختصاص داده است.

 

دار بست غضروفی نوک بینی وظیفه حمایت و نگهداری پوست نوک بینی و باز بودن سوراخ های بینی را به عهده دارد. این داربست از یک جفت غضروف تشکیل شده است که به گونه ای مجاور هم واقع شده اند که در هر طرف اجازه ایجاد تونلی در زیر خود را می دهند. در جهت باریک کردن نوک بینی، قسمت هایی از غضروف نوک بینی برداشته می شو د تا حجم نوک بینی کاهش یابد. ممکن است کوچک نمودن نوک بینی با استفاده از نزدیک کردن غضروف سمت راست و چپ نوک بینی به کمک بخیه زدن دو غضروف به هم انجام شود.

 

در هر صورت درحین جراحی پلاستیک بینی باید دقت زیادی از جانب جراح اعمال شود تا حمایت ایجاد شده توسط این غضروف ها تضعیف نشود. برداشته شدن بیش از حد این غضروف ها در جراحی منجر به تورفتگی بیش از حد نوک بینی و ایجاد چاله های عمیق در دوطرف نوک بینی می شود.. اگر میزان برداشته شدن بافت از این هم بیشتر باشد، موجب افتادگی پره های بینی و بسته شدن سوراخ های بینی در هنگام دم می شود. از طرفی بر داشته شدن بیش ازاندازه این بافت ها موجب بالا رفتن بیش از حد نوک بینی و ایجاد نمای بینی خوکی شکل می شود.

 

بنابراین آنچه که در جراحی نوک بینی اهمیت دارد محافظه کاری کامل از جانب جراح و حفظ کامل حمایت غضروفی نوک بینی است. فرد داوطلب جراحی پلاستیک بینی باید با منطقی نمودن توقعات خود از میزان باریک شدن نوک بینی، دست جراح را در حفظ بیشتر غضروف های نوک بینی باز نگاهدارد.

 

در صورت وقوع چنین مشکلاتی، علاوه بر ظاهر نامتناسب بینی، تنفس از راه بینی نیز ممکن است دچار اختلال شود. بنابراین برخی از این افراد نیازمند اصلاح مشکلات ایجاد شده هستند. باید توجه داشت که اصلاح مشکلات بینی های عمل شده پیچیده تر از اعمال جراحی بار اول است زیرا در بسیاری از موارد برای جبران بافت های ازدست رفته باید پیوندهای غضروفی از مناطق دیگر تهیه شود. با انجام جراحی های ترمیمی معمولا به طور نسبی مشکلات ایجار شده قابل اصلاح اند.

 

آیا این مشکلات در بینی های گوشتی بیشتر است؟

جراحی پلاستیک بینی و معضل بینی های گوشتی: بینی های با پوست ضخیم و یا بافت چربی زیرپوستی زیاد معضلاتی را در جراحی نوک بینی ایجاد می کنند. ضخامت بیش از حد پوست مانع ظریف شدن نوک بینی می شود. ممکن است جراح با برداشتن بیش از حد غضروف ها سعی در جبران این نقیصه نماید ولی تجربیات درازمدت نشان داده است که برداشتن زیاد بافت های نوک بینی در این بینی ها احتمال عوارض نامطلوب را بیشتر می کند. بهتر است با تقویت حمایت داربست غضروفی بینی، شکل مناسب به نوک بینی داده شود.

 

بنابراین بسیاری از بینی های گوشتی در حقیقت به جای این که بافت زیاد داشته باشند، حمایت داربستی کم دارند و با افزودن این حمایت می توان تعادل بین بافت های نرم نوک بینی و داربست های حمایت کننده آن را فراهم کرد. دانش، تجربه و هنر جراح قادر است این تعادل و توازن ظریف را در جهت ایجاد نوک بینی طبیعی و با ثبات ایجاد نماید.

 

در جراحی پلاستیک بینی، بالا بردن نوک بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

بالا بردن نوک بینی در جراحی پلاستیک بینی: در بینی هایی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، تصمیم گیری در مورد این که چه میزانی از بالا بردن نوک بینی به زیبایی چهره کمک می کند، باید بر اساس معیارهای زیبایی برای تناسب صورت باشد. اصل "یک سوم" یکی از معیارهای زیبایی است. یک سوم بالای صورت پیشانی است و یک سوم تحتانی از زیر بینی تا زیر چانه امتداد دارد. یک سوم میانی صورت فاصله بین ریشه بینی در بالا و قاعده بینی در پایین را در بر می گیرد. کوتاه نمودن طول بینی و بالا بردن نوک آن باید در حدی باشد که این نسبت ها را حفظ نماید.

 

در صورتی که بدون توجه به این نسبت ها اقدام به بالا بردن بیش از حد نوک بینی شود، اشکالات متعددی در تناسب صورت پدیدار خواهد شد که شامل بلندی لب بالا، کاهش نسبت بینی به طول صورت، و نمود بیش از حد بعضی از قسمت های صورت می شود.

 

حفظ ظاهر بینی طبیعی از نکات مهم دیگری است که در میزان بالا بردن نوک بینی باید مورد توجه قرار گیرد. در جراحی پلاستیک بینی همیشه این اصل باید مورد توجه قرار گیرد که یک بینی متناسب با سایر قسمت های صورت به مراتب زیبایی بیشتری را برای فرد به ارمغان می آورد تا یک بینی کوچک و نامتناسب. از این رو است که امروزه بیشتر متقاضیان جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند.

 

در بینی هایی که افتادگی کمی دارند، میزان بالا بردن باید اندک باشد تا تغییرات ایجاد شده کاملا طبیعی به نظر آید. اصطلاحاتی مانند بینی عروسکی یا بینی سرسره ای مقبولیت خود را سال ها است که از دست داده اند چرا که این بینی ها از بعضی از الگوهای دهه 1960 اقتباس شده اند و در جامعه امروزی نوعی بینی تصنعی تلقی می شوند.

 

وضعیت لب ها و رابطه بینی و لب بالا از نکات مهم دیگر در تصمیم گیری برای بالا بردن نوک بینی است. لب بالای کوتاه و یا بلند در تناسب نهایی بینی در صورت تاثیرگذارند. افتادگی بینی روی لب بالا نه تنها ظاهر مسن تری به فرد میدهد، بلکه در حالات شدید ممکن است بر روند عبور هوای تنفسی از راه بینی نیز موثر باشد. در این بینی ها چرخش نوک بینی به بالا باید با تقویت پایه اسکلتی بینی همراه باشد تا از افت درازمدت بینی جلوگیری شود. این امر با قرار دادن ستون غضروفی در پایه بینی انجام می شود. در این صورت ظاهر جوان تر بینی با طبیعی بودن آن منطبق می شود.

 

از آنجا که بالا بردن بیش از اندازه نوک بینی مستلزم برداشت بیش از حد بافت های بینی است، در بسیاری از موارد، این پدیده با عواقب نامطلوب تنفسی همراه است. در این بیماران، پره های بینی در هنگام دم بر روی هم می افتند و مانع تنفس راحت در حین خواب می شوند.

 

با توجه به نکات ذکر شده، پارامترهای متعددی بر میزان و نحوه بالا بردن نوک بینی تاثیر می گذارند که در هر فرد با توجه به ویژگی های اختصاصی وی ارزیابی شده و بر اساس این داده ها بهترین رویکرد انتخاب می شود.

 

بسیاری از موارد، متقاضیان مسن جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییراتی در دیگر قسمت های صورت در جهت رسیدن به ظاهری جوان ترند. بیشترین تقاضا بعد از اصلاح بینی، رفع چروک های دور چشم است. این کار با برداشتن پوست اضافه در پلک بالا انجام می شود. گاهی این دو عمل همزمان با هم انجام می شود.

 

جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی

 

 جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی

 

اصطلاح بینی پینوکیویی چیست و اصلاح آن تا چه حد امکان پذیر است؟

 بعضی از بینی ها بیش از حد از صفحه صورت برآمده شده اند. گاهی برای این نوع از بینی ها اصطلاح بینی پینوکیویی به کار می رود. خصوصیت بارز این بینی ها افزایش اندازه بینی از جلو به عقب در مقایسه با اندازه بینی از بالا به پایین است. این بینی ها باید با احتیاط و دقت زیادی تحت جراحی قرار گیرند زیرا کاهش بلندی بینی منجر به افزایش پهنای قاعده بینی می شود و باید با تمهیداتی این افزایش قاعده را جبران کرد.

 

به طور کلی جراحی زیبایی در بینی هایی که نیمه پایینی آنها برآمده تر است مشکل تر از جراحی در بینی هایی است که پشت استخوانی بلند دارند. با رعایت محافظه کاری در برداشتن بافت های بینی می توان از نتایج مطلوب زیبایی و تنفس در این بینی ها نیز بهره برد، مشروط بر این که بیماران توقع متناسبی برای جمع شدن بینی داشته باشند.

 

برداشته شدن بیش از حد غضروف های بینی در جراحی منجر به تورفتگی های بیش از حد در قسمت پایینی بینی و ایجاد چاله های عمیق در دوطرف نوک بینی می شود. این تورفتگی های ظاهری، در داخل بینی خود را به صورت برآمدگی هایی نشان می دهد که مانع از عبور جریان هوا از دریچه داخلی بینی می شود. اگر بیش از حد برداشته شدن غضروف های بینی در پایین ترین قسمت بینی باشد، موجب بسته شدن سوراخ های بینی در هنگام دم می شود. دراین حالت اشکال در دریچه خارجی بینی هم وجود دارد.

 

اختلال تنفسی ناشی از اختلال دریچه داخلی بینی از شایعترین عوارض تنفسی در بینی هایی است که بیش از حد کوچک شده اند.

 

بنابراین در روش های راینوپلاستی امروزه سعی بر این است که حتی الامکان ازبرداشتن بافت در ناحیه سوراخ های بینی احتراز شود. برگرداندن سوراخ های بینی به حالت قبل از عمل از مشکلترین اقدامات در راینوپلاستی و گاهی امکان ناپذیر است. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. هیچگاه از جراح خود درخواست نکنید که بینی را تابیشترین حد ممکن کوچک کند. داشتن بینی کمی بزرگتر ولی با تنفس بهتر بمراتب بر بینی بسیار کوچک و بدون عملکرد مناسب تنفسی ارجحیت دارد.

 

به طور کلی در عوارضی که ناشی از برداشتن بیش از حد بافت های بینی است، می بایست به صورتی مناسب این نقصان بافتی جبران شود. در این حالات ممکن است لازم شود که بافت هایی از قسمت های دیگر بینی و یا از قسمت های دیگر بدن برای جایگزینی مورد استفاده قرار گیرند. این بافت ها پیوند نامیده می شوند. پیوند هایی ارجحیت دارند که از خود هر فرد، در همان زمان برداشته شود و برای همان فرد مورد استفاده قرار گیرند.

 

به عنوان مثال در فردی که دچار بسته شدن دریچه داخلی بینی شده است می توان با افزودن پیوندهای غضروفی، تا حدی به باز شدن دریچه کمک نمود. در موارد تنگی خفیف تا متوسط دریچه داخلی بینی، این پیوندها از خود بینی قابل حصول است اما در موارد شدید ممکن است نیاز به برداشتن پیوند از غضروف دنده باشد.

 

در مورد کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی موضوع قدری مشکلتر است. در مواردی که کمبود شدید پوست پره های بینی به علت بیش از حد برداشته شدن پره ها وجود داشته باشد، ممکن است لازم شود قسمتی از پوست گوش به عنوان پیوند مورد استفاده قرار گیرد.

 

مجددا تاکید می شود که اعمال جراحی برای اصلاح اشکالات پیش آمده در جریان اعمال جراحی قبلی به مراتب دشوارتر از اعمال جراحی بار اول است زیرا برداشتن بافت آسانتر از افزودن بافت آن هم در بینی است که یک بار بافت های آن برداشته شده است.

 

جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی

 

  جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی

 

عمل جراحی پلاستیک بینی یک عمل جراحی اورژانس نیست، از طرفی مشکلترین جراحی پلاستیک در بدن جراحی پلاستیک بینی است چراکه با عضوی با عملکردهای حیاتی پیچیده سروکار داریم. بنابراین بیماران باید پس از بررسی های دقیق و تحقیق لازم و صرف وقت در مورد انتخاب جراح، احتمال پیش آمدن عوارض را به حداقل برسانند.

 

تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما حائز اهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی ضمن عبور هوای استنشاقی آن را کاملاً تمیز، گرم و مرطوب می نماید. بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد.

 

توجه به دو ویژگی یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تأثیر شگرف ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد بیانگر این است که جراح بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازمه از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. به عبارت دیگر جراح با تجربه قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی اعمال کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود.

 

در گذشته ای نه چندان دور جراحی پلاستیک بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی ای مورد قبول بود که کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحاً عروسکی باشد امّـــا امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » است.

 

در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده امّـــا به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد. روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست ونمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت.

 

با رعایت موارد فوق احتمال پیدایش عارضه بدنبال عمل جراحی بینی بسیار کاهش خواهد یافت. البته جراح با معاینه بینی می تواند پیش بینی کند که اگر یک بینی خاص تحت عمل جراحی قرار گیرد ممکن است دچار یک عارضۀ خاص شود. در این صورت جراح باید این مطلب را با متقاضی عمل در میان گذاشته و تلاش نماید نامبرده را از انجام این عمل منصرف نماید.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

حتما تا به حال زیاد درمورد بوتاکس شنیده‌اید و شاید حتی خودتان یک یا چند بار تزریق آن را تجربه کرده‌باشید یا دچار وسوسه تزریق آن شده‌ باشید، یعنی تزریق سمی که در خیلی از موارد توسط یک باکتری تولید می‌شود و بعد از رقیق و ضعیف شدن باعث مهار حرکت عضلات می‌شود تا دیگر چروک‌ها کمتر روی پوست جلوه کنند.

 

به گزارش مجله سیب سبز؛ تزریق این ماده جوان‌کننده این‌روزها شایع‌ترین عمل زیبایی در آمریکاست و در کشور ما نیز شیوع بالایی دارد تا جایی که در اطراف‌مان افراد زیادی را می‌شناسیم که از این راه جوانی را به خود هدیه کرده‌اند.تا به حال درمورد بوتاکس زیاد صحبت شده‌است و ما نمی‌خواهیم دوباره همان حرف‌ها را تکرار کنیم بلکه به دنبال گفتن نکاتی در مورد این ماده جوانی هستیم که شاید کمتر جایی شنیده ‌باشید.

 

چرا بوتاکس بهترین راه است؟

 

تزریق بوتاکس روش سریع و موثری برای رفع چروک است  زمان شروع اثر بوتاکس بین 4تا7 روز است.مدت تزریق آن بین 1۰ تا20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید،حتی در اکثر مواقع هنگام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.

 

اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اگر هر3 ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.

 

اگر بوتاکس را فرد غیرمتخصص تزریق کند...

 

عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو بسیار رقیق شده باشد و پخش شود یا نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله اشخاص غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند و اگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد. اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال سبب سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود یا یک مقدار افتادگی پلک می‌دهد که این عوارض گذراست و خطرناک نیست. البته یادتان نرود افتادگی پلک ممکن است به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق هم پیش بیاید.

 

انواع بوتاکس‌های (دیسپورت) موجود در بازار کشورمان از کشور انگلیس، کره و کاناداست اما بوتاکس‌های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست چرا که این نوع بوتاکس در واقع ساخت کشور چین است و در بعضی بیماران سبب ایجاد عوارض آلرژی می‌شود. این نوع بوتاکس‌ها نه تنها کیفیت بسیار پایینی دارند بلکه قیمت پایینی هم دارند و به همین دلیل متاسفانه برخی پزشکان با خریداری بوتاکس چینی ارزان قیمت هزینه‌های بالایی را از بیماران و اشخاص علاقه‌مند به تزریق بوتاکس دریافت می‌کنند

 

خطوط اخم 2 نوع هستند

 

نوع ثابت: که در حالت آرامش هم وجود دارد. این خط با زدن بوتاکس به تنهایی از بین نمی‌رود و احتیاج به تزریق فیلر دارد.

 

نوع حرکتی: یعنی در آرامش وجود ندارد، این نوع با زدن بوتاکس و ممانعت از انجام اخم به طور کامل از بین می‌رود.

 

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

 

1. اگر فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.

 

2. استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

 

3. دوران حاملگی

 

4. سن کمتر از ۱۸ سال و همچنین سن بالاتر از ۷۵ سال

 

5. بیماری ام‌اس ، میاستنی گراویس،نفروپاتی و نارسایی کلیه

 

6. بیماری‌های قلبی و عروقی حاد

 

7. ضعف ایمنی یا کسانی که عفونت فعال دارند.

 

8. واکسیناسیون در 2 هفته اخیر

 

9. کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلا به بیماری فلج عضلانی هستند.

 

بعد از بوتاکس ممکن است این عارضه‌ها سراغ شما بیایند

 

۱- صورت‌تان بی‌حرکت می‌ماندو مانند یک ربات هستید؟  این در نتیجه دوز نادرست بوتاکس است و احساس راحتی ندارید.

 

۲-ابروهای قوسی غیر طبیعی رو به بالا که همیشه نگاه متعجبانه را به صورت‌تان می‌دهد و ممکن است چین و چروک‌های غیر طبیعی در اطراف ابروها به‌وجود آید. همه اینها زمانی رخ می دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود.

 

۳- افتادگی پلک که بسیار رایج است وقتی ابرو پژمرده می‌شود پلک احساس سنگینی می‌کند، اگر چه این عارضه موقتی است اما احساس ترس را درکسی که بوتاکس تزریق کرده به‌وجود می‌آورد.

 

۴-اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد مخصوصا در قسمت عضله، احساس می‌شود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و افسرده دیده می‌شود.

 

۵- مسمومیت غذایی حاد هم ‌می‌تواند پدید بیاید و از چند ساعت تا چند هفته بعد از تزریق ادامه داشته باشد، یعنی از زمانی‌که سم بوتاکس اثر می‌کند دوبینی،تاری دید، ازدست دادن صدا و کنترل مثانه ایجاد می‌شود.

 

۶-سوزن سوزن شدن یا کبودی در محل تزریق.

 

7- دیگر عوارض جانبی مثل سردرد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع.

 

بوتاکس افسردگی می‌آورد؟

 

 پژوهشگران دریافته اند تزریق بوتاکس در اطراف چشم لبخند اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنین به نظر می‌رسد که گویی این افراد به هیچ‌وجه نمی‌خندند و اگر این را در نظر بگیریم که شادی و خوشحالی از درون ماست و خندیدن جلوه بیرونی می‌تواند در خوب جلوه کردن و شادی‌بخشی ما موثر باشد پس می‌توان گفت انجام بوتاکس به هر چه بیشتر افسرده شدن کمک می‌کند.

 

پژوهشگران در ضمن این تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در ناحیه چشم نسبت به دیگر قسمت‌های خود بوتاکس انجام می دهند نسبت به دیگران افسرده‌تر هستند و کمتر احساس شادی می‌کنند، در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس انجام می‌دهند، نمی‌توانند تا مدت بسیاری احساسات خود را بروز دهند و همین سبب افسردگی آنها می‌شود.

 

یک درمان جدید با بوتاکس

 

تاکنون از تزریق بوتاکس در رفع موقت چین و چروک صورت، درمان اسپاسم‌های گردن، میگرن ودرمان بعضی از اختلالات ماهیچه‌های چشم استفاده شده است و اکنون بهتر است بالا بردن سینه را هم به این لیست اضافه کنید. با تزریق بوتاکس به ماهیچه‌های کوچک قفسه صدری می‌توان به برگشت ماهیچه‌های سینه و درمان افتادگی آنها کمک کرد. البته باید بدانید که این در حد یک نظریه است و هنوز انجام آن تصویب و تایید نهایی نشده است.

 

مدت دوام این تغییر 3 تا 4 ماه است. هزینه‌ای که این روش درمان جدید در پی دارد در ایالات‌متحده هزار تا2 هزار دلار تخمین زده شده است. باید گفت فارغ از هزینه و زمان دوام این روش درمانی به دلیل پیچیدگی روش کار باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد و بعدا به مرحله اجرا در آید.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی )، عملی است که به منظور اصلاح برخی مشکلات پزشکی از قبیل انحراف تیغه بینی ( یک سپتوم منحرف شده ) و یا اصلاح ویژگی های ظاهری بینی انجام می گیرد.

 

جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی بی خطر است و در عصر و زمان حال نیز بسیار پرطرفدار می باشد، که به شما اجازه می دهد پس از عمل نیز ظرف چند روز به راحتی سر کار خود بازگردید. عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی مانند کبودی و تورم معمولا پس از هفته اول برطرف شده و نتایج حاصل از آن در هفته دوم بسیار قابل توجه خواهد بود.

 

عکس بینی

 

تکنیک های مختلف جراحی زیبایی بینی ؟ ( انواع تکنیک های رینوپلاستی )

 

 

تغییر شکل بینی یا رینوپلاستی به دو روش جراحی و یا غیر جراحی انجام پذیر خواهد بود. در حالی که اولین روش ( و محبوب ترین روش ) شامل برش جهت شکل دادن به دماغ است، شیوه دومی غیر تهاجمی و متکی بر تزریق می باشد.

 

هیچکدام از این روش ها لزوما بر دیگری برتری ندارد و این پزشک شماست که تشخیص می دهد کدام یک برایتان موثرتر خواهد بود.

 

 

عکس عمل بینی، عکس رینوپلاستی، جراحی بینی،

محل غضروف و استخوان بینی

الف: استخوان بینی  ب: غضروف جانبی بالا  ج: غضروف تحتانی جانبی

 

 

جراحی زیبایی بینی ؟ ( رینوپلاستی با جراحی )

 

جراحی زیبایی بینی بسته ( رینوپلاستی بسته )

در این روش جراح بدون ایجاد زخم های بیرونی برش های متعددی را جهت ایجاد تغییرات درون بینی بوجود می آورد. معمولا این روش برای اصلاح عیوب جزئی کارایی دارد.

 

جراحی زیبایی بینی باز ( رینوپلاستی باز )

 

در این روش برش اضافی کوچکی در پوست ایجاد می شود تا جراح بتواند به آناتومی و غضروف داخل بینی دسترسی بیشتری داشته باشد.

 

جراحی زیبایی بینی ثانویه ( ری ویژن رینوپلاستی )

 

پس از جراحی اولیه ممکن است بینی شما هنوز چالش هایی داشته باشد. ممکن است بخشی از ساختار پشتیبانی بینی از دست رفته باشد، پیوند نابجا انجام گرفته یا اسکار بافتی بوجود آمده باشد. لازم به ذکر است که تجربه و تبحر جراح شما می تواند از بوجود آمدن مشکلات ثانویه جلوگیری کند.

 

روش های رینوپاستی

الف: حذف قوز  ب: پالایش لبه  ج: عدم تحرک و آتل

 

 

تزریق فیلر پر کننده ( تزریق ژل پر کننده ): این روش با عمل بدون استفاده از جراحی مشترک می باشد و جهت از بین بردن نقص های خفیف استفاده می شود. این عمل می تواند انحرافات خفیف بینی را تصحیح کند و معمولا با بی حسی موضعی قابل انجام خواهد بود. روش فوق نیز مانند سایر روش هایی که در زیر توضیح داده خواهد شد نتیجه دائمی نخواهد داشت.

 

تزریق بوتاکس : تزریق بوتاکس ممکن است در مواردی جهت کاهش چین و چروک، خمیدگی، جای زخم و یا تاج های استخوانی مورد استفاده واقع شود.

درج و استفاده از آتل بینی : در این روش برای تغییر شکل بینی می توان اسپلینتی را در داخل بینی قرار داد. شما می توانید در هنگام شنا، خواب و ورزش از آتل کمک بگیرید.

 

تزریق فیلر

تزریق فیلر برای پر کردن جای قوز/این عمل موقتی بوده،در طول زمان از بین می رود

 

 

فیلر پرکننده که در رینوپلاستی بدون جراحی استفاده می شود باید در مقادیر بسیار کم و به صورت دقیق و کاملا کنترل شده استفاده شود تا بتوان به شکل و فرم دلخواه رسید.

 

 

مراحل مربوط به جراحی زیبایی بینی ( مراحل جراحی رینوپلاستی )

مشاوره جراحی بینی ( مشاوره رینوپلاستی ): قبل از هر تصمیم گیری ای بهتر است با یک جراح پلاستیک متخصص ، متبحر و با تجربه مشاوره نمایید.

 

 

قبل از عمل جراحی بینی ( قبل از رینوپلاستی ) : جراح ممکن است استفاده از سیگار، قلیان، برخی از غذاها و مکمل ها را برای شما منع کند.

 

 

در حین جراحی بینی ( در حین رینوپلاستی ): روشی مناسب جهت بیهوشی شما با مشورت جراح و متخصص بیهوشی انتخاب می شود. معمولا بیهوشی بین 1 ساعت تا 3 ساعت به طول می انجامد.

 

 

پس از جراحی بینی (بعد از رینوپلاستی ): برای حفظ بینی شما از صدمات و ثابت ماندن آن از آتل و پانسمان استفاده خواهد شد. اگرچه شما در همان روز اول و ساعت های اولیه می توانید جهت استراحت به منزلتان مراجعه فرمایید ولی بهتر است همراهی جهت رانندگی و مراقبت برای 24 ساعت اولیه در کنارتان داشته باشید.

 

 

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی ( دوره نقاهت بعد از عمل بینی یا رینوپلاستی ): عوارض مورد انتظار پس از عمل بینی شامل: کبودی، خونریزی و تورم است. آتل و پانسمان معمولا ظرف 1 تا 2 هفته برداشته می شود.  80% ورم بینی و کبودی ها ی اطراف آن طی همان هفته اول از بین می روند و پس از آن جهت از بین رفتن کامل تورم شما بایستی 6 ماه تا 1 سال منتظر بمانید تا دوره درمانتان کامل شود.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

جراحی رینوپلاستی

هر متقاضی جراحی پلاستیک بینی باید از حقایق زیر آگاه باشد:

  1. 1.       هدف هر عمل زیبایی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی کامل و مطلق.
  2. 2.       هر فردی که متقاضی این عمل است ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نوع پوست کاندید خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هر فرد متقاضی توصیه نمی شود.
  3. 3.       اغلب دختران در پایان 16 سالگی و پسرها در پایان 18 سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و می توانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند.از طرف دیگر امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان رینوپلاستی افراد بالای 40 سال هستند. چنانچه وضعیت عمومی و سلامتی فرد خوب باشد.
  4. 4.       چنانچه بیمارمبتلا به انحراف بینی نیز باشد باید همزمان با جراحی پلاستیک و یا قبل از آن انحراف تیغه بینی وی اصلاح شود. عمل جراحی بینی باعث  بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می توانند تحت عمل جراحی قرار گیرد.
  5. 5.       در طی عمل رینوپلاستی بد فرمی های مختلف بینی را می توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد:
  • ·         پهن بودن بینی
  • ·         دررفتگی تیغه بینی و غیر قرینه بودن بینی

عوارض جراحی رینوپلاستی

  1. 1.       فرورفتگی بالای نوک بینی
  2. 2.       فرو رفتگی های پره های بینی
  3. 3.       انحراف قسمت غضروفی بینی
  4. 4.       بالا رفتن بیش از حد نوک بینی
  5. 5.       باریک شدن بیش از حد نوک بینی

آمادگی های لازم قبل از عمل جراحی:

  1. 1.       در صورتی که قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری مبتلا شدید به پزشک اطلاع دهید.
  2. 2.       شب قبل از عمل حمام نمائید. اصلاح صورت برای آقایان و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانم ها ضروری است.
  3. 3.       در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری ها داروهای خود را پس از مشورت با پزشک معالج طبق روال همیشگی مصرف نمایید.
  4. 4.       در صورت مصرف هپارین و یا آسپرین یک هفته قبل از عمل دارو را پس از مشورت با پزشک معالج قطع نمایید.
  5. 5.       در صورت مصرف وارفارین به پزشک اطلاع دهید.
  6. 6.       در صورت ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز و ... به پزشک اطلاع دهید.
  7. 7.       در صورت مصرف هر گونه دارو و یا داشتن اعتیاد به مواد مخدر یا الکل به پزشک اطلاع دهید.
  8. 8.       در صورت داشتن حساسیت به دارو یا مواد غذایی به پزشک اطلاع دهید.
  9. 9.       در صورت داشتن لنز دائمی، پروتز، پیس میکر، پلاتین، اعضاء مصنوعی و ... به پزشک اطلاع دهید.
  10. 10.   سعی شود تعیین وقت شما با دوره پریود ماهانه یکی نباشد.
  11. 11.   برای شما عکس درخواست می شود که شما باید آن را از طریق مراکز فتوگرافی پزشکی تهیه نمایید.

مراقبت های بعد از عمل:

  1. 1.       پس از عمل جراحی بینی اطراف چشم ها دچار ورم و گاهی خونمردگی شده که لازم است برای از میان بردن آن در طی 48 ساعت اول پس از عمل کمپرس یخ روی نواحی پیشانی، صورت، گونه ها و لب بالا استفاده نمایید. این کار باعث می شود ورم و کبودی شما به حداقل برسد. پس از آن تا سه روز کمپرس آب گرم روی صورت قرار می گیرد معمولا تا روز ششم بعد از عمل کبودی برطرف می شود.
  2. 2.       استحمام بیمار از همان روز پس از عمل می تواند صورت گیرد به شرط آنکه صورت و گچ بینی خیس نشود.
  3. 3.       تا 24 ساعت بعد از عمل، محل عمل را خشک نگه دارید.
  4. 4.       5 روز بعد از عمل برای برداشتن بخیه ها مراجعه نمایید.

قبل از مراجعه دوش بگیرید و موهای خود را بشویید. پس از برداشتن بخیه ها، روی محل بخیه ها پانسمان استریل گذاشته می شود که باید خشک نگه داشته شوند و از جای خود حرکت داده نشوند.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه عبارت است از قرار دادن ماده ای به نام پروتز در داخل سینه (روی عضله قفسه سینه یا زیر آن) جهت برجسته کردن، بزرگ کردن و فرم دادن به سینه. این جراحی از شایع ترین اعمال جراحی زیبایی در سراسر دنیا می باشد و نتایج عمل با رضایتمندی بسیار زیادی همراه است. کسانی که این جراحی را انجام می دهند می توانند رضایت بیشتری از اندام و ماهیت زنانه خود بدست آورند.

افراد مناسب برای این جراحی چه کسانی می باشند:

  1. 1.       کسانی که سینه های کوچکی دارند و می خواهند سینه بزرگتری داشته باشند.
  2. 2.       کسانی که می خواهند عدم تقارن و اختلاف سایز و اختلاف شکل دو سینه را اصلاح نمایند.
  3. 3.       کسانی که بر اثر شیردهی و یا لاغر شدن سینه های آنها کوچک و شل شده است.

چه کسانی بهتر است این عمل را انجام ندهند:

  1. 1.       کسانی که بیماری داخلی جدی دارند.
  2. 2.       کسانی که تصورات و انتظارات غیرعادی و غیرواقعی از انجام جراحی دارند.
  3. 3.       کسانی که سابقه سرطان پستان در افراد فامیل درجه 1 و 2 دارند.

آمادگی های لازم قبل از عمل جراحی:

  1. 1.       در صورتی که قلب از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، یا تبخال یا هر بیماری دیگری مبتلا شدید به پزشک اطلاع دهید.
  2. 2.       شب قبل از عمل حمام نمائید. زیرا استحمام 48 ساعت پس از عمل ممنوع است.پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانم ها ضروری است.
  3. 3.       شب قبل از عمل شام سبک میل نمایید و از ساعت 12 شب به بعد ناشتا باشید.
  4. 4.       لطفا از خوردن آسپرین یا مواد حاوی آسپرین یا ایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و 2 هفته بعد از عمل خودداری فرمائید. اگر دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تأثیر می گذارد سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.
  5. 5.       ویتامین C (اسید اسکوربیک) را از یک هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل مصرف نمایید.
  6. 6.       برای شما عکس درخواست می شود که شما باید آن را از طریق مرکز فتوگرافی پزشکی تهیه نمایید.
  7. 7.       تهیه سوتین مخصوص که توسط پزشک تجویز می شود.

 



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : navidalmasiiii
  • Ø     تغذیه نامناسب:

تغذیه نامناسب بعد از مدتی بدن را با کمبود ویتامین و پروتئین مواجه می کند و هر کدام از این کمبودها می تواند باعث ریزش شدید موی سر شود. در صورت اصلاح کمبودها ریزش متوقف شده و رشد موها طبیعی می شود. 

 

  • Ø     فاکتورهای شیمیایی:

 مواد شیمیایی که در رنگ کردن موها، فر کردن، صاف کردن و دکلره کردن استفاده می شود می تواند باعث خشک شدن و خرد شدن موها شده و ریزش موقت ایجاد کند. در مواردی ریزش موها دائمی شده و موهای ریخته شده مجدد رشد نمی کند.

 

  • Ø     عدم تعادل هورمون ها:

بهم خوردن شرایط درونی و هورمونی بدن باعث ریزش شدید مو می شود. این موارد شامل دیابت کنترل نشده، بیماری تیروئید، بیماری هایکلیوی، کبدی، لوپوس اریتماتوز و سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد.

در این شرایط تا درمان کامل بیماری اصلی و زمینه ای ریزش مو ادامه خواهد داشت. بنابراین یافتن علت اصلی ریزش مو مهمترین قدم در درمان آن می باشد.

  • Ø     آناژن افلوویوم یا ریزش ناگهانی:

شرایطی است که تعداد زیادی از موهای در حال رشد به طور ناگهانی ریزش پیدا می کنند. شیمی درمانی و رادیوتراپی در درمان سرطان عامل پرقدرتی است که باعث توقف فاز رشد  و ریزش مو می شود.

 

بیشترین و شایع ترین علت ریزش مو طاسی پترن یا آلوپس آندروژنتیک است که هم در مردان و هم زنان دیده می شود. در مردان در سنین بعد از بلوغ شروع و در زنان کمی دیرتر اتفاق می افتد. ریزش موی آندروژنتیک همانطور که از نام آن پیداست هم ناشی از ژنتیک است و هم ناشی از هورمون های مردانه (آندروژن ها). درمان این نوع ریزش مشکل است چون ژن مربوطه را در حال حاضر نمی توان از بین برد. بنابراین با درمان های دارویی می توان از ریزش بیشتر جلوگیری کرد و تا حدی با مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل رویش مجدد مو ایجاد کرد.

 لازم به ذکر است که شامپو به تنهایی نمی تواند عاملی برای درمان این نوع ریزش مو باشد چون شامپو نهایتا 3 تا 5 دقیقه بر روی پوست سر می ماند و سپس شسته می شود و در مدت کوتاه نمی تواند به داخل پوست سر و جایی که ریشه موها وجود دارند نفوذ کرده و تاثیر خود را اعمال کند. صرفا نوع شامپو بر حسب خشک و چرب بودن یا شوره داشتن و خارش کردن، متفاوت است و با تشخیص متخصص پوست باید شامپوی مناسب برای بیمار تجویز گردد.

در موارد پیشرفته ریزش و بعد از سن 25 سالگی در صورتی که بیماری بانک موی خوبی در پشت سر داشته باشد، می توان به روش نواری (FUT) یا روش پانچی (FIT) برای بیمار مو کاشت چون کاشت مؤثرتر و دائمی تر بوده و امروزه با کاشت به روش واحد فولیکولی نتایج زیبایی خوبی دارد.

از روش های فیزیکی مثل شانه لیزری و روش مزوتراپی که مواد مؤثر رشد مو را به طور موضعی در اختیار فولیکول مو قرار می دهد و نیز PRP هم مؤثر بوده و مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد.

در ادامه هر یک از این روش های درمان ریزش موی آندروژنتیک توضیح داده می شوند.



:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()